روند رو به رشد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور، ارائه خدمات مختلف بازنشستگی، بیمه‌ای، درمانی، فرهنگی و حمایتی را به این افراد بر عهده دارد و با توجه به وابستگی حیات سازمان‌های بیمه‌گر به ضریب پوشش بیمه‌ای، سازمان تأمین اجتماعی نیز در این راستا ارائه راهکارهای اثربخش جهت افزایش پوشش بیمه‌ای را در دستور کار قرار داده است.      

به گزارش آتیه آنلاین، موضوع پوشش و ضریب نفوذ بیمه‌ای در راستای محاسبات بیمه‌ای به عنوان مهم ترین مسئله صندوق‌های بیمه گر مطرح است و مادادمی که ضریب پوشش بیمه ای در قالب ورودی و خروجی افراد بیمه شده در یک نهاد بیمه ای روند کاهشی داشته و از حدود خاص علمی تعیین شده پایین تر باشد، به طورر طبیعی صندوق بیمه گر مشکلاتی را تجربه خواهد کرد.

علیرغم اینکه آمار افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی با شرایط تولید و اشتغال در کشور ارتباط مستقیم دارد و در واقع وضعیت اقتصاد و تولید و البته کسب و کار در کشور است که بر میزان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن افراد اثرگذار است، سازمان تأمین‌اجتماعی از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به گواه داده‌های آماری در زمینه ایجاد روند رو به رشد بیمه شدگان با اجرای طرح های مختلف بیمه ای موفق عمل کرده است.

افزایش بیش از ۵۰۰ هزارنفری بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیش از این در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: با تاکید بر اولویت توسعه پوشش بیمه‌ای، در طول پنج ماهه گذشته رشد بیمه‌ای بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است.  

میرهاشم موسوی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در بخش بیمه های اختیاری تأمین اجتماعی نیز در چند ماهه گذشته رشد بیش از ۱۶ درصدی به ثبت رسیده است.

به گفته وی، در حوزه بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویان در ماه های آخر سال با اقبال جامعه هدف مواجه شده ایم و رشد قابل توجهی در این دو طرح بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط کشور رشد بیمه‌های دانشجویی و زنان خانه‌دار بیش از ۱۰۰ درصد اعلام شده است، اضافه می کند: در دو ماه گذشته بیش از ۱۳ هزار مورد افزایش تعداد بیمه دانشجویان در سازمان تأمین اجتماعی ثبت اعلام شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه می کند: داده های آماری عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در ۶ ماهه گذشته نشان می‌دهد که رشد بسیار مناسبی در بین کل بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در این مدت به ثبت رسیده است.

موسوی همچنین گفته است: توسعه پوشش بیمه ای از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم از اولویت های راهبردی سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

جزییات آماری بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

بر اساس آخرین داده های آماری سازمان تأمین اجتماعی، تا پایان مهر سال ۱۴۰۰ بیش از  ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داشته اند که به نسبت ماه قبل از آن حدود یک درصد رشد را به ثبت رسانده است.

با اعلام دفتر مدیریت آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی، ۵ درصد از بیمه شدگان این سازمان معادل ۶۷۵ هزار و ۲۷۶ نفر در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار بیمه پردازی داشته‌اند و مجموع بیمه شدگان جدید این سال را ۶۶ درصد مرد و ۳۴ درصد زن تشکیل داده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۳۴۲ کارگاه در سراسر کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

حرکت تأمین اجتماعی در مسیر رشد بیمه‌شدگان

ضریب پوشش بیمه ای در سازمان های بیمه گر، طرح های مختلف در راستای تحت پوشش قرار دادان اقشار مختلف جامعه، اشتغال زایی در کشور، فراهم کردن رونق تولید و ارتباط مستقیم آن میزان بیمه پردازی افراد شاغل در بنگاه ها، سیاستگذاری در راستای ایجاد تعادل در منابع و مصارف صندوق های بیمه ای و پایداری منابع صندوق ها است که در بلندمدت می تواند زمینه رشد، توسعه و گسترش چتر بیمه ای رادر کشور فراهم کرده و بستری برای ادامه حیات سازمان های بیمه ای بزرگی مانند سازمان تأمین اجتماعی باشد.

نگاهی به سیاستگذاری‌های کلان سازمان تأمین اجتماعی از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم در راستای گسترش پوشش بیمه‌ای در قالب اجرای طرح های مختلف و افزایش های آماری تعداد بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان نشان از اجرای مقدمات توسعه چتر بیمه ای است.

کد خبر: 49440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =