ضرورت توجه به مهارت‌آموزی در اقتصاد دانش‌بنیان

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، توجه ویژه به توسعه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان را ضرورت امروز کشور برشمرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا با بیان اینکه کسب و کارهای دانش بنیان، عموماً رویکردی تولیدی، Hi - Tec، تجاری و ارزش افزا دارند، بیان داشت: راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان نیازمند دانش و مهارت تخصصی بهره گیری از فناوری های نوین برای خلق ارزش افزوده، بهبود بهره وری ملی، ارتقای کیفیت محصولات و خدمات عرضه شده به بازار است.

وی افزود: در شرکت های دانش بنیان، موضوع خلاقیت، نوآوری دانش، کارآفرینی و مهارت، نقش مهمی ایفا می کند و این بدان معنی است که باید گستره ی هم افزایی اکوسیستم  آموزش و کارآفرینی در جامعه به وجود آیند تا پشتیبان و تسهیل کننده، ایجاد و افزایش اشتغال، افزایش سطح دستمزد و درآمد و افزایش میزان سرمایه گزاری باشند.  

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری (مدظالعالی) تصریح کرد: امروزه از ۱۰شرکت اول ثروتمند جهان، حداقل ۹ شرکت به طور مستقیم با نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان عجین هستند و همه آن‌ها از همان آغاز با طرح‌های دانش بنیان همراه بودند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با عزم جدی مسئولیت مهم مهارت آموزی افراد را با استفاده از ظرفیت های سخت افزاری (بهره گیری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته درمراکز آموزش فنی و حرفه ای)، نرم افزاری (رویکردهای نوین هیبریدی آموزش های مهارتی و کارآفرینی) و مغزافزاری (منابع انسانی توانمند در حوزه های کوچینگ، منتورینگ و مربیان و کارشناسان فنی و مهندسی) بر  عهده دارد که با هم افزایی سایر نهادهای تاثیرگذار دراکوسیستم کارآفرینی و مهارت تحقق شعار سال، تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین با هدف افزایش تولید ناخالص ملی، رشد اقتصادی، رشد بهره وری ملی و ارزش افزوده می باشد میسر می سازد.

حسینی نیا خاطرنشان کرد: هر اندازه که بنگاه اقتصادی دانش بنیان از مهارت افزایی در ساختار منابع انسانی خود بیشتر استفاده کند بر ارزش آن افزوده شده و چرخه تکامل یافته تری از بالندگی به وجود می آید.

کد خبر: 49523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =