نگاه ویژه به نیروی کار در سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در خصوص ابلاغ سیاست های کلی تأمین اجتماعی از طرف مقام معظم رهبری گفت: توجه به اقشار مختلف کارگران و بازنشستگان در سیاست‌های کلی ابلاغی تأمین اجتماعی نشان‌دهنده این است که نیروی انسانی در کشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

هادی ابوی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: سیاست های کلی تأمین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت و اثرگذار محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی جوانی که در کسب و کارها و در راستای تولیدی فعالیت دارد، باید در قالب سیاست‌های مشخص حمایتی دولت، امید به زندگی داشته باشد، بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری نسبت موضوعات مختلف در قالب سیاست های کلی نظام تأمین اجتماعی در کشور در راستای اجرای عدالت اجتماعی بسیار مهم است.

وی همچنین تصریح کرد: اشاره به موضوع متناسب سازی دریافتی حقوق بگیران در یکی از بندهای سیاست های کلی تأمین اجتماعی در راستای برقراری عدالت دستمزدی و کاهش فاصله دریافتی‌ها نسبت به شرایط معیشتی صورت گرفته است.

اساس دانش‌بنیان در کارآفرینی ضرورت دارد

این فعال حوزه کار در ادامه بیان کرد: یکی از موضوعات مهم مورد تاکید در حوزه کارآفرینی، اشتغال و فعالیت در بخش صنعت به نیروی انسانی بازمی‌گردد که رهبر انقلاب اسلامی در قالب سیاست های کلی تأمین اجتماعی تاکید بسیاری بر بهره‌مندی از این امکان و رعایت حقوق نیروی کار داشته‌اند.

وی گفت: کارآفرینی در واقع باید اساس دانش‌بنیان داشته باشد و در واقع کارآفرینی سنتی در دنیای امروز صنعت و کسب و کار به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد و سیاست کارآفرینی باید به این سمت چرخش داشته باشد که عمده فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با این بخش در چارچوب دانش‌بنیان شکل گیرد.

ابوی خاطرنشان کرد: دوران کارگری و کارفرمایی صرف و نظام سرمایه‌داری به اتمام رسیده و زمانی که در حوزه کارآفرینی و کسب و کار نگاه دانش‌بنیان تعمیم داده شود، مشارکت بیشتر افراد را در قالب اقدامات حوزه اشتغال و تولید به دنبال خواهد داشت و افراد به جای اینکه در حوزه حقوق بگیری و کارگری فعال باشند با ارائه آموزش‌های لازم به سمت نوآوری و کارآفرینی سوق داده می‌شوند.

آینده روشن نظام تأمین اجتماعی در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه در مجموع می توان اذعان داشت که برداشت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در واقع نویدبخش آینده بسیار روشن نظام تأمین اجتماعی در کشور خواهد بود، بیان کرد: البته این سیاست‌های کلی به عنوان چراغ راهی در راستای سیاست‌های کلان دولت،  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی محسوب خواهند شد.

وی همچنین گفت: پیشنهادات و برنامه های دولت در راستای حمایت از کارآفرینان و جامعه کارگری می تواند با نگاه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی اثربخشی لازم را داشته باشد.

کد خبر: 49649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =