مارین لو پن خواستار از سرگیری روابط با سوریه شد

نامزد راست‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه بار دیگر بر ضرورت از سرگیری روابط پاریس با دمشق تأکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، «مارین لو پن»، نامزد راست‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه خواستار از سرگیری روابط کشورش با دولت سوریه شده است.

مارین لو پن که قرار است ۱۰ روز دیگر در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور رقابت کند از تصمیم پاریس برای قطع روابط با دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه انتقاد کرد.

لو پن که رهبر حزب «مجمع ملی» در فرانسه است گفت: «سوریه در میانه بحران‌های حساس و پیچیده است و درست در همان زمانی که این کشور با تروریسم اسلامی روبرو شد، کانال‌های گفت‌وگو و تعامل با آن ضروری بودند.»

او این اظهارات را روز چهارشنبه در یک نشست خبری که برای تشریح برنامه سیاست خارجی‌اش برگزار می‌شد مطرح کرد. این سیاستمدار فرانسوی سال ۲۰۱۷ هم در جریان رقابت‌های انتخاباتی موضع مشابهی گرفته بود. لو پن در آن نشست گفت خواستار یک فرانسه مستقل و قدرتمند در عرصه بین‌المللی است.

رهبر حزب مجمع ملی فرانسه در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله رژیم صهیونیستی و فلسطین پرداخت و گفت که از «راهکار دو دولتی» حمایت می‌کند. او همچنین از عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حمایت کرد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یک شنبه در سراسر این کشور برگزار شد. وزارت کشور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد امانوئل ماکرون با ۲۷.۸۵ درصد آرا و مارین لو پن با ۲۳.۱۵ درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند. بیش از ۷۳ درصد افراد واجد شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

نظرسنجی‌ها در روزهای گذشته شانس بالاتری برای پیروزی ماکرون در دور دوم انتخابات پیش‌بینی کرده‌اند.

کد خبر: 49838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =