مجلس اجازه حدف ارز دارو را نداده است

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: دلالان از فرصت استفاده کرده و قبل از اجرای این تصمیم، با هدف سودآوری بیشتر قیمت‌ها را افزایش می‌دهند که در این مقطع لازم است دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

جلال رشیدی کوچی؛ عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین  در رابطه با گرانی دارو طی روزهای اخیر با بیان اینکه ارز تخصیص برای واردات دارو حذف نشده است افزود: گرانی هایی که شاهد آن هستیم بار روانی است که از پیشنهاد دولت مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: مجلس اجازه حذف ارز دارو را نداد ولی اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا گرانی‌ها بیشتر خواهد شد و قیمت‌ها به صورت دستوری کنترل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکید ما این است که به هیچ عنوان ارز ترجیحی برای واردات دارو حذف نشود تا این حوزه دچار تشویش نشده و آرامش حاکم شود.

نماینده مرودشت در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ارز ترجیحی دارو حذف نشده است و فقط زمزمه‌هایی که وجود دارد سبب افزایش قیمت‌ شده است افزود: وجود دلالان سبب افزایش قیمت و ایجاد شوک به این بازار شده است. دلالان از فرصت استفاده کرده و قبل از اجرای این تصمیم، با هدف سودآوری بیشتر قیمت‌ها را افزایش می‌دهند که در این مقطع لازم است که دولت، نظارت‌های بیشتری داشته و اجازه این کار را ندهد ولی متاسفانه نظارت‌ها قوی نیست.

رشیدی کوچی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار رها است افزود: نظارت و کنترل قیمت‌ها را  به صورت دستوری نمی‌توان انجام داد و باید ابزارهای لازم برای اجرای تصمیمات وجود داشته باشد.

کد خبر: 50009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =