در تلاش برای ارسال تسلیحات نظامی با سرعتی "بی‌سابقه" به اوکراین هستیم

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد آمریکا به صورت شبانه روزی برای رساندن تسلیحات به اوکراین با سرعتی "بی سابقه" تلاش می کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، این مقام پنتاگون که نامش بیان نشده است، به خبرنگاران گفت: ارائه تسلیحات به اوکراین، بزرگترین  کمک نظامی به یک شریک درگیر جنگ آمریکا است و موضوعی که بی سابقه است، سرعت بالای اختصاص این کمک ها است.

وی تصریح کرد: روند صدور مجوز ارسال تجهیزات از انبارهای نظامی آمریکا به سایر کشورها، که در گذشته هفته ها یا ماه ها به طول انجامیده است، اکنون ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت انجام می شود.

از آغاز جنگ اوکراین، دولت بایدن مجوز ارسال ۲.۳ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین را از موجودی انبارهای آمریکا صادر کرده است.

آمریکا همچنین ۳۰۰ میلیون دلار دیگر را به عنوان بخشی از ابتکار کمک امنیتی که با استفاده از آن، تسلیحات نظامی از سایر تولیدکنندگان خریداری می شود، به اوکراین اختصاص داده است.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با "هفته مقدس" مسیحیان ارتدوکس شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبر: 50047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =