قزاقستان صادرات نفت به روسیه و چین را افزایش می‌دهد

قزاقستان بعد از یک وقفه کوتاه در پی بروز صدمات وارده به خطوط لوله کاسپین، صادرات نفت خود به روسیه و چین را با رویکرد افزایش میزان حجم ارسالی از سرمی‌گیرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شرکت نفت و گاز قزاقستان با صدور بیانیه‌ای از افزایش حجم صادرات نفت خود به کشورهای روسیه و چین خبر داد.  این شرکت توزیع مجدد نفت از کنسرسیوم خط لوله کاسپین (CPC) را دلیل اصلی این تصمیم عنوان کرد.

در بیانیه صادر شده توسط شرکت ملی نفت قزاقستان آمده است که حجم صادرات نفت از طریق خطوط لوله آتاسو-آلاشانکو ۴۰هزار تن تخمین زده می شود.

سه هفته پیش صادرات نفت خام از پایانه CPC از ساحل دریای سیاه روسیه پس از این که صدمات شدیدی دید، به طور کامل متوقف شد. این اختلال صادرات نفت خام نتیجه صدمات ناشی از طوفان و ادامه شرایط جوی نامساعد بود. صادرات این سیستم هفته گذشته ازسرگرفته شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، خط لوله CPC نفت میدان نفتی تنگیز قزاقستان را به زیرساخت صادرات در ساحل دریای سیاه منتقل می‌کند. عمده این نفت خام به روسیه، قزاقستان و غولهای نفتی بین المللی مانند شورون تعلق دارد. این سیستم شاهرگ نفت خام حیاتی برای قزاقستان است که دو سوم از صادرات نفت خام این کشور از طریق آن انجام می شود.

کد خبر: 50048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =