حماس طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۵۰ تماس از میانجی‌ها دریافت کرده است

یک منبع در مقاومت فلسطین از برقراری ۱۵۰ تماس تلفنی از سوی میانجی‌ها با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی ۴۸ ساعت گذشته به منظور جلوگیری از کشیده شدن حوادث مسجد الاقصی به یک رویارویی نظامی جدید در منطقه، خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری فلسطینی «صفا» شامگاه سه شنبه به نقل از یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین که به نام وی اشاره‌ای نشده است، اضافه کرد:  طرف‌های غیرمعمول برای اولین بار وارد خط میانجیگری بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی شدند تا در کنار میانجی‌های سنتی مانند مصر، قطر و سازمان ملل متحد از وقوع یک جنگ نظامی دیگر در منطقه جلوگیری کنند.  

این منبع افزود که ورود میانجی‌های جدید برای کسب اطمینان از وارد نشدن غزه به خط رویارویی مستقیم [با رژیم اشغالگر اسرائیل] با توجه به افزایش تنش در کرانه باختری به ویژه در مسجد الاقصی انجام شده است.  

وی با اشاره به اینکه  ورود این میانجی‌ها به موضوع که تلاش زیادی برای برقراری تماس با گروه‌های مقاومت انجام دادند، بنا به درخواست رژیم اسرائیل انجام شده است، اظهار داشت: این میانجی‌ها در پی آخرین نشست گروه‌های مقاومت که چند روز پیش در دفتر «یحیی سنوار» رئیس حماس در غزه برگزار شد و در آن از فلسطینی‌ها خواسته شد علیه اشغالگران بسیج عمومی راه اندازی کنند،  تلاش‌ها و تماس‌های خود با جناح‌های مقاومت را افزایش دادند.  

این منبع تاکید کرد که «اتاق عملیات» برای رصد تحولات اوضاع و اتخاذ تصمیم مناسب برای حفاظت از مردم فلسطین و مقدسات آن‌ها به نشست دائمی خود ادامه می‌دهد.  

جنگنده‌های رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز (سه شنبه) با چندین موشک، محل مقاومت را در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند. رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این حمله در پاسخ به حمله موشکی شب گذشته  به یکی از شهرک‌های یهودی‌نشین «الغلاف» انجام شد.  

گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس بامداد امروز اعلام کرد که پدافند هوایی این جنبش با جنگنده‌های متخاصم رژیم اسرائیل که در آسمان نوار غزه به پرواز درآمده بودند با موشک‌های زمین به هوا مقابله کرده است.  

مسجد الاقصی چند روزی است که همزمان با افزایش حملات دشمن علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی شاهد تجاوزات و حمله به نمازگزاران توسط صدها شهرک‌نشین یهودی و پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل بوده است.

کد خبر: 50053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =