روند احداث ساختمان‌های جدید بیمارستان‌ها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران با اعلام اینکه قدیمی‌ترین بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی در استان تهران واقع شده است، بنای این مراکز را نیازمند بازسازی و نوسازی دانست که سازمان تامین‌اجتماعی برنامه‌های منسجمی را برای احداث بناهای جدید این مراکز طراحی و عملیاتی کرده است و روند احداث این بیمارستان‌ها را تشریح کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر بابک عدلی با بیان اینکه بیمارستان‌های شریعت رضوی، لواسانی، معیری و شهید فیاض‌بخش از جمله این مراکز قدیمی به شمار می‌رود، افزود: ساختمان جدید بیمارستان ‌فیاض بخش در مساحتی به وسعت حدود ۲۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ‌بیش از ۲۳ هزار متر مربع حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ‌ این مرکز درمانی با برخورداری از هزار و ۵۶۱ تخت فعال، قطب درمان بیماران ‌تروما در منطقه غرب تهران به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ بیش ‌از ۱۴ هزار مورد بستری جدید در این بیمارستان انجام شده و جمع ویزیت ‌پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک این مرکز حدود ۲۷۰ هزار مورد، ‌جراحی بستری ۸۸ هزار مورد و جراحی سرپایی ۲۴ هزار مورد بوده است.

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران گفت: ‌این مرکز دارای یک دستگاه ‌(ام. آر. آی)، یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی، سه دستگاه ‌آنژیوگرافی، پنج دستگاه ‌سی‌تی‌اسکن و ۳۶ دستگاه آمبولانس است. حدود ۷ هزار و ۸۰۰ ‌نیروی انسانی در بیمارستان فیاض‌بخش مشغول به ارائه خدمت هستند و ‌میزان رضایتمندی بیماران از این مرکز بیش از ۷۷ درصد است. ‌

عدلی تصریح کرد: بنای جدید بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی هدایت در مساحتی ‌به وسعت ۸ هزار متر مربع و زیربنای بیش از ۱۵۲ هزار متر مربع، ۸۵ ‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به امید خدا در نیمه اول سال آینده افتتاح خواهد ‌شد.

وی افزود: بیمارستان معیری که در شرق تهران واقع شده، به دلیل قرار داشتن ‌در طرح توسعه مجلس امکان ساخت‌وساز آن وجود ندارد و سازمان در حال ‌آماده‌سازی طرحی است که در محل قدیم بیمارستان جرجانی ساختمان جدید ‌بیمارستان معیری را احداث کند و ان‌شاءالله پس از اخذ مصوبات عملیات ‌ایجاد آن آغاز می‌شود. ‌

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران اظهار کرد: بیمارستان لواسانی نیز دارای ساختار قدیمی ‌است و در این ‌مرکز اقدامات مؤثری برای بازسازی و نوسازی انجام شده؛ هتلینگ ‌بیمارستان نیز در چند بخش انجام شده و فضای مناسب‌تری برای حضور بیماران ‌و بیمه‌شده‌ها ایجاد شده است.

عدلی گفت: همچنین عملیات احداث اتاق‌های عمل جراحی ‌قلب به شیوه‌ای مدرن در دست اقدام قرار دارد که سه اتاق عمل تا دو ماه آینده ‌افتتاح می‌شود و براساس طرحی یک ساله در نظر است پنج اتاق عمل در کنار ‌این سه اتاق ساخته شود تا به این ترتیب هشت اتاق عمل در سرویس بیماران قلب ‌قرار گیرد. ‌

کد خبر: 50080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =