مهلت حضور در جشنواره تجربه ماندگار تمدید می‌شود

 معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص روند اجرای جشنواره تجربه ماندگار گفت: با توجه به خواست تعدادی از افراد که تمایل به حضور و ارسال اثر به این جشنواره را دارند، احتمال تمدید مهلت ارسال وجود دارد.

محمد چکشیان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: از ابتدای آغاز مهلت برای ارسال اثر به جشنواره تجربه ماندگار، موج اولیه رسانه‌ای برای این جشنواره صورت گرفت و در راستای اینکه بتوانیم جزییات این جشنواره را بیشتر برای مردم روشن کنیم و فرصت حضور افراد در اقشار مختلف در این جشنواره مردمی فراهم شود، باید اقدامات تبلیغی دیگری با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها نیز داشته باشیم.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: تصمیم گیری برگزارکنندگان جشنواره ماندگار در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار بر این است که حضور و مشارکت در آن تا مقطعی که فرصت ارسال آثار وجود داشته باشد، تمدید شود.

معاون وزیر کار در ادامه اضافه کرد: در همین خصوص مراجعه قابل قبولی به سایت مرتبط با جشنواره ماندگار داشته ایم و برخی درخواست ها در این ارتباط این است که زمان بیشتری برای حضور در جشنواره از طرف معاونت فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داده شود و مبنای این درخواست ها از طرف مردم در راستای تهیه و ارائه کارهای بهتری در این خصوص است.

وی در ادامه در خصوص برگزاری  جشنواره "تاریخ شفاهی بازنشستگان" گفت: اگر بتوانیم در  ارتباط با بازنشستگان، به کسب تجربیات آنها بپردازیم، موفقیت های لازم در خصوص این تجربیات حاصل شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون بیان داشت: برگزاری جشنواره تجربه ماندگار در راستای توجه ویژه دولت سیزدهم به بازنشستگان به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌های ملی و در مسیر تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح اهدای امریه سربازی در شرکت های مختلف، جوایز نقدی و موارد تشویقی دیگر مد نظر قرار گرفته است، عنوان کرد:کارگروه فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان در معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار شکل گرفته است که دغدغه های بازنشستگان را مدنظر دارد.

تکریم بازنشستگان و بازگشت به چرخه فکر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جشنواره تجربه ماندگار می گوید: اولین جشنواره "تاریخ شفاهی بازنشستگان" در راستای بهره مندی از تجربیات اقشار بازنشسته با همکاری صندوق های بازنشستگی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلید خورده است.

حجت الله عبدالملکی اسفندماه سال گذشته  در نشست "تجربه ماندگار" در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ وزارت مردم اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری از کلیدواژه جوان مکرر استفاده کرده اند و تاکید بر این بوده است که در گام دوم انقلاب از جوانان استفاده شود و این مورد در دولت سیزدهم نمود پیدا کرده است.  

به گفته وی: یکی از مولفه های جوان انقلاب استفاده از تجربه به عنوان عنصر اصلی دانش است. بخش قابل توجهی از تجربیات ارزشمند با درگذشت افراد با تجربه از بین می‌رود و این دانش ها به نسل های بعدی منتقل نمی شود.  

عبدالملکی گفته است: ۵.۶ میلیون نفر بازنشسته در کشور داریم و یکی از برنامه های اصلی وزارت کار تکریم بازنشستگان و بازگشت آنها به چرخه فکر است. جشنواره ای با عنوان تجربه ماندگار در قالب تاریخ شفاهی بازنشستگان، اقدامی در راستای نگاه متفاوت به بازنشستگان است.

وی همچنین اشاره داشت: در این جشنواره، اعضای خانواده بازنشستگان با این افراد گفتگو می کنند و با پیاده سازی این گفتگوها و شکل گیری در قالب کتابچه در این جشنواره شرکت می کنند.  

کد خبر: 50102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =