درمان رایگان؛ کاهش دغدغه کارگران

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، به مناسبت روز جهانی کارگر، خدمات درمانی تامین‌اجتماعی به این گروه از اقشار جامعه را اقدامی موثر در کاهش دغدغه آنان برای دسترسی به درمان‌ برشمرد و به ویژه در شرایط سخت اقتصادی و هزینه‌های سرسام‌آور درمان در بخش‌های خصوصی، ارائه رایگان این خدمات را در مراکز ملکی، مایه آرامش خاطر بیمه‌شدگان عنوان کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر بابک عدلی در بیان خدمات درمانی تامین‌اجتماعی به کارگران و بیمه‌شدگان، افزود: استان تهران دارای بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت است که از این میزان، ۸.۵ میلیون نفر بیمه شده تامین‌اجتماعی هستند که از خدمات درمان تامین‌اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۳۰ درصد از درمان تامین‌اجتماعی از سوی این اداره‌کل ارائه می‌شود، اظهار کرد: برای پاسخگویی مناسب به نیاز بیمه‌شدگان، اولویت احداث مراکز در چارچوب قوانین تامین‌اجتماعی بر مناطق محروم داده شده است.

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران گفت: در چند سال اخیر سه مرکز درمانی در شهرستان‌های ‌پیشوا، رباط کریم و فشافویه افتتاح شد که در مناطق محروم قرار دارند و این ‌مناطق فاقد مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی بودند. ارتقای خدمات تخصصی و ‌فوق‌تخصصی در این مراکز همواره پیگیری می‌شود.

عدلی با بیان اینکه اواخر سال گذشته طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید لبافی‌نژاد با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و معاون درمان این ‌وزارتخانه افتتاح شد، تصریح کرد: این طرح‌ها شامل بخش قلب و ریه، ‌مراقبت‌های ویژه (CCU) و پاویون اساتید بود که در راستای ارتقاء کیفیت ‌خدمات درمانی انجام شد.

وی افزود: عملیات احداث بخش قلب و ریه این مرکز در زمینی به ‌مساحت ۵۰۰ متر مربع از اسفندماه سال ۹۹ آغاز شده بود و این بخش با ‌ظرفیت ۲۱ تخت و با صرف اعتباری بیش از ۴ میلیارد تومان ساخته و ‌تجهیز شده است.

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران اظهار کرد: همچنین بخش مراقبت‌های ویژه (CCU) این بیمارستان که در ‌طول سه ماه و در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع ساخته و تجهیز شده، دارای هفت تخت و اکوکاردیوگرافی پیشرفته شامل استرس اکو و اکومری ‌سه‌ بعدی است که با ۲.۵ میلیارد تومان هزینه، احداث شده است.

عدلی گفت: پاویون ‌استاتید این بیمارستان نیز در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع و اعتباری ‌بیش از ۲ میلیارد تومان در چهار ماه ساخته و تجهیز شده است. ‌

افتتاح بخش‌های درمان اسلامشهر

وی تصریح کرد: همچنین در اواخر سال گذشته و در ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهار بخش جدید بیمارستان امام‌ رضا (ع) ‌اسلامشهر به بهره‌برداری رسید. این بخش‌ها شامل جراحی مغز و اعصاب، ‌ارتوپدی مردان، ‌ (ICU) و پست (ICU‌) بود که در مدار خدمت به بیماران قرار ‌گرفت.

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران افزود: بخش‌های جدید بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر با ۴۵ تخت در ۲هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و با هزینه ۲۳۵ میلیارد ریال احداث شده است. ‌

برنامه‌های آتی

عدلی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی ‌در حال طراحی نیز وجود دارد، اظهار کرد: درمانگاه‌ بیمارستان‌های ‌ورامین، هدایت و ۱۲ بهمن هر یک به وسعت ۵ هزار متر مربع در دست ‌طراحی قرار دارد و نیز درمانگاه بیمارستان شهید فیاض‌بخش به وسعت هزار متر ‌مربع در مرحله طراحی است. ‌

کد خبر: 50293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =