تنور داغ مسابقات ورزشی به مناسبت هفته کار و کارگر

به مناسبت هفته کار و کارگر در استان‌ها و شهرهای مختلف کارگران سراسر کشور، مسابقات ورزشی مختلفی را برگزار کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال به نام هفته  کار و کارگر نام‌گذاری شده است؛ در این هفته استان‌های مختلف اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره‌های خانوادگی کردند. مسابقاتی که به افزایش نشاط در بین جامعه کارگری منجر شد. در هفته کارگر استان‌هایی مانند مرکزی، هرمزگان، اصفهان، البرز، کرمان و ... میزبان مسابقات ورزشی متعدد و مختلفی بودند. در استان مرکزی و در شهر اراک، به مناسبت هفته کارگر همایش پیاده روی خانوادگی برگزار شد.  این مسابقات با همت و تلاش هیأت ورزش کارگری استان مرکزی و همراهی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در منطقه گردشگری گردو با حضور آحاد مردم برگزار شد. همچنین در حاشیه این همایش از خانواده شهدای والا مقام جامعه کارگری تجلیل شد.

تنور داغ مسابقات ورزشی به مناسبت هفته کار و کارگر

در استان البرز و شهر کرج نیز مانند شهر اراک به مناسبت هفته کارگر شمار زیادی از خانواده ها و بازنشستگان جامعه کارگری این استان در همایش پیاده روی شرکت کردند. در حاشیه این همایش پیاده روی برنامه ورزش توسط انجمن ورزش پهلوانی و زورخانه ای توسط گروه ورزشکاران جوان در رشته ورزش باستانی کارگران انجام پذیرفت و از بازنشستگان نمونه استان دراین مراسم توسط مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز وتشکلات کارگری تجلیل به عمل آمد.

در شهر کرج همچنین اولین دوره مسابقات فوتسال بانوان کارگر استان البرز بمناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد.   ۸۴ ورزشکار در قالب شش تیم در این مسابقات حاضر شدند.  تیم ستارگان بهار البرز در این مسابقات به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و طی مراسمی از تیم‌های اول تا سوم این رقابت‌ها تجلیل شد. همچنین در کرج مسابقات چهارجانبه فوتسال کارگران استان البرز در بخش مردان و به مناسبت هفته کارگر برگزار شد. میزبانی این مسابقات بر عهده سالن ۹ دی رضوانیه کمالشهر بود.  در این دوره از رقابت ها که با همکاری شهرداری کمالشهر برگزار شد شرکت درنا به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یافت.

تنور داغ مسابقات ورزشی به مناسبت هفته کار و کارگر

در استان البرز مسابقات دوومیدانی کارگران نیز به مناسبت هفته کارگر برگزار شد.  این مسابقات با حضور ۳۵ نفر از کارگران شریف شاغل در استان البرز در یک مسیر ۳ کیلومتری برگزار شد.  در پایان این مسابقه حسین فروزان از شرکت آرد روشن به مقام اول دست یافت، ابراهیم باحجاب از شرکت قاسم ایران در جایگاه دوم قرار گرفت و سلیمانی از رویال موکت به عنوان سومی رسید به نفرات برتر این مسابقات جوایز نفیسی از سوی مدیرعامل و هیئت مدیره شهرک صنعتی غیردولتی خوارزمی ماهدشت کرج اهداء شد.

در استان لرستان و شهرستان بروجرد هم همایش پیاده روی خانوادگی برگزار شد. این راهپیمایی از میدان تختی بروجرد به سمت باغ فدک این شهر برگزار شد و مورد استقبال اقشار مختلف به ویژه خانواده های کارگران، تعاونگران و فعالان واحدهای تولیدی و کارگری این شهرستان قرار گرفت.

در شهر بندرعباس کارگران این شهر به مناسبت هفته کارگر در مسابقات شطرنج شرکت کردند.  این دوره‌ از مسابقات با حضور ۲۵ شطرنج باز از جامعه‌ کارگری هرمزگان در قالب تیم هایی از شرکت‌های  فولاد هرمزگان، صنایع کشتی‌ سازی، پدیدآوران امید پارس، شرکت‌ توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، نفت ستاره‌ خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت مادکوش ،   شرکت ارتباطات زیر ساخت استان، شرکت سینا زمستان جنوب و آموزش پرورش هرمزگان در ۷ دور به روش سوییسی و در گروه‌های سنی مختلف برگزار شد. همچنین  مسابقات تنیس روی میز کارگران استان ویژه آقایان به مناسبت هفته جهانی کارگر در بندرعباس برگزار شد. این سری از رقابت ها با حضور شرکت های مادکوش، سنگسامان، مرصوص دژ، سینا، تایدواتر، فراب ناردیس و اداره علوم پزشکی از شهرستان های بندرعباس، میناب و خمیر بصورت دو حذفی در جدول ۱۶ تایی و انجام ۳۰ بازی برگزار گردید.

تنور داغ مسابقات ورزشی به مناسبت هفته کار و کارگر

در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان نیز کارگران کشور در مسابقات تیر اندازی به مناسبت هفته کارگر حضور پیدا کردند.  این مسابقه به مدت یک روز با حضور ۳۵ نفر از مدیران اجرایی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان و کارگران شاغل در این ادارات برگزار شد.  

در شهرستان تفت مسابقه طناب کشی ویژه کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد.  این مسابقه با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات ورزش کارگری شهرستان تفت برگزار شد و در پایان به نفرات و تیم های برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.  

تنور داغ مسابقات ورزشی به مناسبت هفته کار و کارگر

همچنین در استان آذربایجان شرقی مسابقات دارت کارگران به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر به میزبانی خانه دارت تبریز در بخش آقایان برگزار شد.   در این دوره از مسابقات با حضور ۲۵ نفر از کارگران استان، از شرکت پگاه آذربایجان، تولیدی پیستون ایران، کلر پارس تبریز، شهرداری تبریز، پلیمرکیسه تبریز، زمزم تبریز، سیمان صوفیان، آتش نشانی و شرکت واحد حضور داشتند آقایان : سردار انعامی پور از شرکت تولیدی پیستون ایران مقام اول، احمد باوران مقام دوم و سیامک سهرابی و امیر حسین دمشقی مشترکأ مقام سوم را کسب کردند.
در پایان مسابقات ابوالفضل امیدی رئیس هیات ورزش کارگری استان و رسول حیدری رئیس انجمن کمیته های ورزشی استان در محل مسابقات حضور یافته و از مقام آوران این دوره از مسابقات با اهدا حکم قهرمانی و جوایز نقدی تجلیل کردند.

در شهرستان ابرکوه استان یزد به مناسبت هفته  کار و کارگر مسابقات کشتی خردسالان (فرزندان کارگر) با نام جام شهدای کارگر به همت هیات ورزش کارگری ابرکوه، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات کشتی این شهرستان برگزار شد.  در این مسابقات ۷۷ کشتی گیر خردسال از ۵ باشگاه شهدای بخش بهمن، غدیر شمس آباد، حیدرکرار، امام حسین(ع) و تختی در ۱۰ وزن با هم به رقابت پرداختند و در پایان به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی و جوایزی اهدا شد.

تنور داغ مسابقات ورزشی به مناسبت هفته کار و کارگر

در دیگر اقدامات هیات های استانی فدراسیون ورزش کارگری، جشنواره فرهنگی ورزشی خانواده های کارگر استان بوشهر در چهار رشته دارت، بدمینتون، شطرنج و فیریزبی برگزار شد. در پایان با حضور مسئولین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات ورزش کارگری استان بوشهر با اهدا جوایزی از نفرات برتر تقدیر و تجلیل شد.

علاوه بر برگزاری مسابقات، جشنواره ها و همایش‌های ورزشی به مناسبت هفته کار و کارگر، برخی اقدامات فرهنگی نیز به این مناسبت انجام شد. در همین راستا به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و تجدید پیمان با آرمان های والای امام(ره) مراسم غبار روبی و عطرافشانی مزار مطهر شهداء با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران شورای هماهنگی ادارات و سازمانهای تابعه وزارت متبوع، اعضای هیات ورزش کارگری استان آذربایجان شرقی و جمعی از کارگران واحدهای تولیدی برگزار و به مقام شامخ شهیدان والا مقام، ادای احترام کردند. در پایان این مراسم که به مناسبت هفته کارگر برگزار شده بود، مدعوین با نثار گل به مقام والای شهدا ادای احترام نمودند.

کد خبر: 50339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =