راهکار برون رفت از چالش‌های رفاه و تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مهم‌ترین مسائل و چالش‌های حوزه تأمین‌اجتماعی در سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با شناخت دقیق دلایل اصلی این چالش‌ها، می‌توانیم راهکارهای مناسب را برای برون‌رفت از چالش‌های امروز حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور طراحی کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه دبیرخانه دائمی سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که بعد از ابلاغ این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال جاری و با هدف پیگیری جدی اجرایی‌سازی این سیاست‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی تشکیل شده است، اظهار داشت: استفاده از تمامی داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور و تجربیات انباشته مدیران و کارشناسان حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی برای اجرایی شدن دقیق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، مورد توجه این سازمان قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و تلاش همکاران در این سازمان، آمادگی لازم وجود دارد که سازمان تأمین‌اجتماعی در طراحی و پیشبرد برنامه عملیاتی سیاست‌های ابلاغی، نقشی جدی برعهده بگیرد. از همه ظرفیت‌های بخشی و فرابخشی و داشته‌های این سازمان که ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور است، برای عملیاتی‌سازی این سیاست‌ها استفاده خواهد شد.

اقدام هماهنگ نهادها در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، باید همه نهادها و مسئولان، برای اجرایی شدن سیاست‌ها به شکلی هم‌افزا و هماهنگ اقدام کنند.

صمدالله فیروزی با بیان اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از مهم ترین رویدادهای سال‌های اخیر در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی است، گفت: نباید اجازه دهیم فرصت ارزشمندی که با ابلاغ این سیاست‌ها برای اصلاح و به‌روزرسانی قوانین و مقررات فعلی و طراحی سازوکارهای موثر و کارآمد فراهم شده است، به سادگی از دست برود.

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، ما در سازمان تأمین‌اجتماعی در مرحله اول باید جایگاه و نقش خود را در اجرایی کردن این سیاست‌ها تعیین کنیم. سازمان تأمین‌اجتماعی قطعاً در پیشبرد این سیاست‌ها نقش محوری دارد و باید از همه ظرفیت‌های سازمانی استفاده کنیم تا سیاست‌های کلی ابلاغی با موفقیت اجرا و خواسته‌ها و مطالبات مردم در حوزه تأمین‌اجتماعی محقق شود.

گفتنی است؛ در این جلسه، مسئولان هر یک از کمیته‌های تخصصی دبیرخانه دائمی سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های در حال پیگیری در هر کمیته، گزارشی ارائه کردند.

کد خبر: 50473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =