مصائب خبرنگاربودن در نمایشگاه کتاب

در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هنوز خبرنگاران کارت دریافت نکرده اند، در حالی که یکی از الزامات کار خبری در این رویداد، کارت خبری ویژه نمایشگاه است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای خبرنگاران با سختی‌های زیادی همراه است. علاوه بر کاهش امکانات خبرنگاران برای کار در ساعات طولانی برگزاری این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل، یکی از مشکلات اساسی که هنوز به آن رسیدگی نشده‌است، عدم صدور کارت خبرنگاران در این دوره از نمایشگاه کتاب است.

خبرنگار کتاب ایرنا در ساعات بعد از ظهر چهارمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در جست‌وجوی دریافت این مدرک مهم شبستان و محیط مصلی را زیر و رو کرد. اما نتیجه حدود یک ساعت راهپیمایی پاسخی جز ابراز تاسف نبود. این در حالی است که در دوره‌های پیشین، سه یا چهار روز قبل از شروع نمایشگاه، کارت خبرنگاری به خبرگزاری‌ها فرستاده می‌شد.  

تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه بسیار زیاد است و بخش های دیگری هم در این رویداد گنجانده شده. از سوی دیگر تعداد بازدیدکنندگان و حاضران در نمایشگاه، سیل آسا و پرشمار است. بنابراین حساسیت های زیادی متوجه این رویداد بزرگ بین المللی است. بنابراین طبیعی است که ناشران و مسوولان با ارباب رجوعان بسیاری طرف باشند و مواجهه یک خبرنگار با آنان برای کسب اطلاعات، در فرآیند تایید و تردید قرار می گیرد. اگر خبرنگار صاحب کارت شناسایی ویژه نباشد، معمولا ناشران و مسوولان به آنان پاسخگو نیستند. بنابراین مشکلات کار برای خبرنگاران چندبرابر می شود.   

هنوز مشخص نیست که دغدغه خبرنگار در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب باید پوشش خبری باشد یا آن‌ها باید هر ساعت از روز با جواب منفی مسئولان و جلوگیری نیروهای حراست برای تهیه خبر مواجه شوند.

پیگیری خبرنگار ما برای دریافت کارت خبری در حالی به نتیجه نرسید که نمی‌تواند بدون کارت به بخش تشریفات نمایشگاه کتاب برود و هر روز در این بخش نشست خبری برگزار می‌شود. ستاد خبری نمایشگاه هم تنها، چند کارت موقت به خبرگزاری ارائه کرده است که با توجه به حضور پرتعداد خبرنگاران خبرگزاری ها به ویژه خبرنگاران گروه فرهنگی ایرنا در این رویداد، دائما کمبود کارت ویژه وجود دارد. پس گروه خبری مجبور است تعداد محدود کارت موقت را میان خبرنگاران برای پوشش اخبار مدیریت کند.  

پاسخ ستاد خبری نمایشگاه کتاب و ارجاع خبرنگاران به حراست و بی جواب ماندن ارائه کارت همه خبرنگاران در این بخش قابل قبول نیست، زیرا هر روز و هر ساعت همه مشکلات همواره خبرنگاران را در نمایشگاه کتاب دنبال می‌کند.

کد خبر: 50477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =