حل مشکل تولید بخش پیشرو در صنعت ساختمان

مدیر عامل شستا با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از سیمان کشور در زیرمجموعه‌های شستا تولید می‌شود از برنامه‌ریزی این مجموعه برای تامین نیازهای انرژی صنایع زیرمجموعه شستا با هدف حل مشکل تولید بخش پیشرو در صنعت ساختمان خبرداد.

به گزارش آتیه آنلاین، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در مراسم امضای تفاهم نامه بین شرکت مدیریت توسعه انرژی تامین با شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین که امروز در محل این شرکت برگزار شد، بیان کرد: مجموعه اقتصادی گروه شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی کشور در برنامه‌های کلان راهبردی خود در جهت افزایش بهره‌وری و بهبود ظرفیت‌های داخلی تلاش می‌کند.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا چالش‌های پیش رو را در مجموعه صنایع خود به حداقل برسانیم.

به گفته بازیان، در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، چندین مجموعه اقتصادی زیر مجموعه شستا موظفند با تاکید بر هم‌افزایی، موضوعات دانش بنیان را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

وی افزود: مجموعه‌هایی مثل سیمان و دیگر هلدینگ‌های فعال در این مجموعه، همواره با چالش‌های تامین انرژی و بالاخص بحث برق مواجه بوده‌اند و این مسئله تاثیر بسزایی در جریان تولید و برنامه‌های افزایش تولید این شرکت‌ها دارد.

مدیر عامل شستا بیان کرد: برای رفع این نقیصه در یک فرآیند هم‌افزایی بین هلدینگ انرژی تامین و هلدینگ سیمان تامین و یکی از بزرگترین واحدهای سیمانی کشور یعنی مجموعه شرکت سیمان آبیک یکی از چالش‌های اساسی این شرکت که مشخصا تامین انرژی برق است، رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاران من به تفاهم رسیدند تا در جهت بهینه سازی مصرف برق و انرژی در مجموعه تولید سیمان و تولیدی‌های دیگر شستا با یکدیگر همکاری کنند.

بازیان بیان کرد: انرژی یکی از مولفه‌های اصلی تولید است. اگر دچار مخاطره در تامین و مدیریت مصرف انرژی شویم، این روند بر جریان تولید و کم و کیف آن اثر مستقیم خواهد داشت.

وی گفت: بهره‌وری در مجموعه‌های تولیدی، مولفه‌ای اصلی است. همواره باید با اتخاد روش‌های مبتنی بر مدیریت چالش‌ها، بهره‌وری در مجموعه تولید را به عنوان شاخص مهم و اثربخش، مورد توجه قرار دهیم.

مدیر عامل شستا عنوان کرد: امسال که سال دانش بنیان است، موضوعات دانش بنیان در واحدهای تولیدی از منظر بهره‌وری و بهینه سازی جریان تولید و ثروت آفرینی در جریان تولید، نقش اساسی ایفا می‌کند. این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه جریان‌های اقتصادی فعال قرار گیرد.

تولید ۳۰ درصد سیمان کشور در زیر مجموعه شستا

بازیان گفت: در حال حاضر سیمان تامین بیش از ۳۰ درصد سیمان کشور را تولید می‌کند. هر مخاطره در جریان تولید، می‌تواند در تامین این مولفه اصلی ساخت و ساز در کشور تاثیر گذار باشد.

وی اضافه کرد: با این اتفاق ارزشمندی که امروز خواهد افتاد، به نوعی یکی از معضلات مهم این بخش پیشرو در صنعت ساختمان حل خواهد شد.

مدیر عامل شستا عنوان کرد: در این حوزه بهبود بهره‌وری و رشد تولید را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهیم تا شاهد رشد شاخص‌های این بخش باشیم.

کد خبر: 50523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =