آمادگی استان برای پوشش صد درصدی بیمه روستاییان و عشایر

استاندار کردستان آمادگی این استان برای پوشش صد درصدی بیمه‌ای روستاییان و عشایر این استان را اعلام کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در اختتامیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که امروز در مجموعه تلاش برگزار شد، بیان کرد: خبری که امروز شنیدم، خبر بسیار خوبی بود. قرار است یک میلیون نفر به جامعه بیمه شده روستایی اضافه شود. آمار فعالیت در یک سال؛ معادل فعالیت ۱۶ تا ۱۷ ساله صندوق خواهد بود.

وی افزود: کردستان به‌عنوان یکی از استان‌هایی است که جامعه روستاییان گسترده‌ای دارد، ظرفیت‌ها، زمینه‌ها و استعدادهای خوبی در خود جای داده است.

استاندار کردستان گفت: آمادگی داریم این استان به عنوان پایلوت بیمه‌گذاری ۱۰۰ درصدی جامعه هدف صندوق روستاییان وعشایر وارد عمل شود و خانوارهای ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت که در اساسنامه صندوق آمده است را تحت پوشش قرار دهد.

وی اضافه کرد: در استان‌های دیگر مثل کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی و جنوبی و غیره که شرایط مشابه استان کردستان دارند؛ درآمد سرانه عمومی در خانوارهای این استان‌ها از نصف میانگین کشوری پایین‌تر است. بنابراین در برنامه‌ریزی‌ها باید تمرکز بیشتری بر روی این نقاط داشته باشیم.

زارعی کوشا گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی امکان ذی‌قیمتی را از طریق صندوق روستاییان و عشایر فراهم کرده است اما نتوانستیم به‌اندازه زحمت و کار این صندوق و خدماتی که ارائه شده است، تبلیغ کنیم و آحاد جامعه را در جریان این اقدام خوب قرار دهیم.

وی با اشاره به تنوع قومیتی و مذهبی در کردستان و استان‌های مشابه اضافه کرد: در این جوامع قریب به چهار هزار نفر ماموستای دینی یا روحانیت اهل سنت داریم که حقیقتا ستون‌های حفاظت از نظام و دیانت مردم در مناطق با اختلافات قومی و مذهبی هستند. این مناطق به شدت مورد هجمه تکفیری‌ها و سلفی‌ها و غیره قرار دارند.

استاندار کردستان عنوان کرد: این جوامع از حداقل‌های معیشتی برخوردار نیستند. برای ایجاد توانمندی در این مناطق حتما می‌توان از امکانات این صندوق استفاده کرد و شرایط مناسب‌تری را برای آینده و معیشت این جامعه فاخر فراهم کرد.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در صندوق روستاییان و عشایر با حضور هیات مدیره جدید رخ داده است، یادآور شد: ما در استان‌های مختلف ممکن است فرصت‌ها و مزیت‌های خاصی داشته باشیم. بنابراین باید این رویکرد در تهران نشستن و تجویز نسخه برای کشور را ترک کنیم و شورای راهبردی این صندوق به استان‌ها بیاید تا با تمرکز بر امکانات استانی طرح بدهد.

زارعی کوشا گفت: به این ترتیب زمینه خدمت بهتر برای مردم فراهم می‌شود. ما آمادگی داریم به‌عنوان استان اول در خدمت شورای راهبردی صندوق باشیم.

کد خبر: 50764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =