نتیجه کار فرهنگی مطلوب ایجاد رضایتمندی در جامعه است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با توجه به وسعت و تنوع خدمات هر چقدر بتوانیم شاخص‌های خدمت‌محوری را در بین کارکنان افزایش دهیم باعث ارتقاء فرهنگ در سطح سازمان شده‌ایم. رضایتمندی و خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه نتیجه کار فرهنگی مطلوب است.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از سایت سازمان تامین اجتماعی،میر هاشم موسوی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: در پیشبرد اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی شورای فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی را برعهده دارد. بالاتریـن و والاتریـن عنصـری کـه در موجودیـت هـر یک از افراد جامعـه دخالت اساسـی دارد، عبد بودن این افراد است و زمانی که انسان‌ها به این مقام که بالاترین مقام‌هاست دست پیدا کنند فرهنگ کار خود را به شکل شایسته انجام داده است.

 وی با بیان این که انسان‌ها دو گرایش دارند گفت: یکی از ویژگی‌های روحی انسان، تمایلات و گرایش‌ به خوبی‌ها و دیگری گرایش به بدی‌ها ست که اگر در بین افراد جامعه، گرایش به خوبی‌ها که سیره انبیای الهی است تقویت شود، سطح فرهنگ در سازمان‌ها و جامعه ارتقاء پیدا خواهد کرد .

موسوی با اشاره به اینکه تأمین‌اجتماعی یک سازمان خدمت محور است، گفت: این سازمان جزو سازمان‌هایی است که با بیش از نیمی از مردم کشور در ارتباط است که با توجه به وسعت و تنوع در ارائه خدمات هر چقدر بتوانیم شاخص‌های خدمت‌محوری را در بین کارکنان افزایش دهیم، باعث ارتقاء فرهنگ در سطح سازمان شده‌ایم.

وی به رضایتمندی و خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه تحت‌پوشش با استفاده از تمامی توان و ظرفیت‌های موجود به عنوان خروجی و نتیجه کار به عنوان یک کار فرهنگی اشاره کرد و گفت : بیمه تأمین‌اجتماعی با برقراری تعاملی سازنده و همفکری و همیاری متقابل با مخاطبان، بستر مناسبی را برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات خود فراهم آورده است.

در ادامه نخستین نشست شورای فرهنگی، دکتر احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، گفت: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، یکی از دغدغه‌های اساسی خود را توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرده‌اند و رأس همه امور را مقوله فرهنگ دانسته و فرهنگ را جهت دهنده همه اقدام‌های اساسی و زیربنایی جوامع بشری و شتاب‌دهنده یا کندکننده آن برشمرده‌اند .

وی با بیان اینکه ماموریت شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره جدید فعالیت، بهره گرفتن از تمامی ظرفیت های آن است، افزود: این شورا باید بتواند با همکاری معاونت‌ها، نهادها و بخش‌های مختلف نیازهای فکری و فرهنگی واحدهای مختلف این سازمان را به نحو شایسته‌ای تأمین کند. در بخش‌های مختلف سازمان هر اقدام و فعالیتی صورت می‌گیرد باید نسبت به بحث تولید محتوا و پیوست فرهنگی آن توجه ویژه داشته باشیم .

معاون فرهنگی ، اجتماعی و امور استانها به اهمیت بنیان خانواده در سازمان تأمین‌اجتماعی اشاره کرد و گفت: برگزاری مناسبت‌های مختلف در راستای سیاست‌های کلی نظام به منظور تقویت خانواده و افزایش جمعیت قابل تقدیر است .

وی به بیش از ۶۰ هزار نفر همکار در سازمان تأمین‌اجتماعی اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار نفر از همکاران این سازمان دارای خانواده سه فرزند و بیشتر هستند. افزایش جمعیت نقش مهمی در عرضه نیروی کـار و در نتیجـه رشـد تولیـد و توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور خواهد داشت که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: 50953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =