بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج؛ قطب درمان بیماران

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج این مرکز را به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان تامین‌اجتماعی استان برشمردکه علاوه بر مردم این شهر، بسیاری از افراد از شهرهای مجاور مانند قروه، بیجار، کامیاران و مریوان از خدمات بستری این مرکز استقبال می‌کنند و با توجه به ارائه اعمال جراحی بزرگ مانند پیوند قرنیه و تعویض مفصل، بیمارستان توانسته است در زمینه توریسم درمانی نیز فعالیت چشمگیری داشته باشد.

دکتر افشین احمدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه بیمارستان سنندج از نوع جنرال است، افزود: این مرکز با ۱۶۰ تخت مصوب و ۱۴۷ تخت فعال به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کند و حوزه بستری مرکز شامل بخش‌های کودکان، داخلی زنان و مردان، جراحی زنان و مردان، جراحی ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی مغزواعصاب، بخش زایمان و بخش‌های ICU و CCU است.

وی اظهار کرد: علاوه بر خدمات بستری، خدمات سرپایی در درمانگاه تخصصی ارائه می‌شود که ۴۶ متخصص و فوق تخصص در این درمانگاه مشغول به فعالیت هستند. همچنین بخش رادیولوژی بیمارستان دارای خدمات MRI، CT اسکن، ماموگرافی و رادیولوژی است. علاوه بر آن بخش‌های فیزیوتراپی، کلینیک دیابت، آزمایشگاه، تست ورزش و سایر خدمات در بیمارستان وجود دارد که در درمانگاه تخصصی ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج با اشاره به جایگاه بیمارستان در منطقه برای پوشش نیازهای درمانی بیمه‌شدگان، گفت: این مرکز درمانی به عنوان قطب درمان سنندج و شهرهای اطراف آن به شمار می‌رود و علاوه بر مردم این شهر، بیمه شدگان شهرهای اطراف از قروه، بیجار، کامیاران و مریوان برای بهره‌مندی از خدمات بستری به این مرکز مراجعه کرده یا ارجاع داده می‌شوند.

احمدی با بیان اینکه علاوه بر بیماران تامین‌اجتماعی، سایر بیماران نیز از خدمات بیمارستان سنندج استقبال می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به عواملی مانند ارتقای هتلینگ بیمارستان، خدمات مناسب و فعالیت پزشکان خوش‌نام در این مرکز بسیاری از بیماران غیر تامین‌اجتماعی نیز خدمات خود را از این مرکز دریافت می‌کنند.

وی افزود: به ویژه اینکه بلوک زایمان این مرکز سه سال متوالی موفق به اخذ رتبه نخست شاخص‌ها شده است و بدین لحاظ نه تنها در بین بیمارستان‌های هم‌ردیف از نظر تعداد تخت، بلکه در بین مجموع ۷۰ بیمارستان تامین‌اجتماعی موفق به کسب این رتبه شده است و برای همین خدمات مرکز با استقبال مردم مواجه شده و تخت‌های بیمارستان مدام اشغال است.

خدمات توریسم سلامت

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج، یکی دیگر از ویژگی‌های این مرکز درمانی را فعالیت در حوزه توریسم سلامت عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و نزدیکی کردستان با عراق، بسیاری از بیماران این اقلیم برای انجام خدمات درمانی به بیمارستان سنندج مراجعه می‌کنند و در نتیجه پذیرای بیماران این مناطق نیز هستیم.

آمار پذیرش بیماران

احمدی با اشاره به تعداد پذیرش بیماران در این مرکز درمانی، اظهار کرد: به طور معمول و صرف‌نظر از دوران همه‌گیری کرونا که از نظر میزان پذیرش بیماران در شرایط خاص قرار داشتیم، ماهیانه حدود ۲۹ هزار ویزیت عمومی و متخصص در درمانگاه ارائ می‌شود. تعداد بستری ماهیانه نیز حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ مورد است.

وی گفت: همچنین ماهیانه حدود ۶۰۰ عمل جراحی در بیمارستان انجام می‌شود که از این تعداد حدود ۱۰۰ مورد اعمال جراحی بزرگ است. از اعمال جراحی مهمی که در این مرکز انجام می‌شود، می‌توان به پیوند قرنیه اشاره کرد و برای این منظور پزشکان فوق تخصص قرنیه با بیمارستان همکاری دارند. همچنین تعویض مفصل نیز از دیگر اعمال مهم بیمارستان را تشکیل می‌دهد که این خدمات علاوه بر بیمه‌شدگان با استقبال مردم اقلیم عراق نیز مواجه شده است و از نظر توریسم درمانی اهمیت دارد.

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج، با بیان اینکه ماهیانه در این مرکز حدود ۱۵۰ زایمان طبیعی و حدود ۶۰ زایمان سزارین انجام می‌شود، تصریح کرد: در حوزه پاراکلینیک نیز برای مثال، ماهیانه حدود ۱۸۰۰ مورد آزمایشگاه و ۱۱۰۰ مورد رادیولوژی تنها در بخش سرپایی ارائه می‌شود. در حوزه درمان بستری این خدمات شمال ۳۰۰ مورد رادیولوژی و ۲۹۰۰ مورد آزمایشگاه است.

کد خبر: 51290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =