طرح مجلس برای تعیین تکلیف بیمه ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین تکلیف بیمه ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی با طرح مجلس تا پایان سال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از تسنیم، کیومرث سرمدی واله عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  در تشریح آخرین وضعیت طرح تعیین تکلیف بیمه کارگران ساختمانی و فصلی،گفت:کلیات این طرح در جلسه علنی به تصویب رسید و طرح جهت بررسی جزئیات به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

وی افزود: پس از ارجاع طرح ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی به کمیسیون به دلیل وجود طرح ها و لوایحی که در دستورکار کمیسیون قرار دارد، رسیدگی به این طرح هنوز در دستورکار قرار نگرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: متاسفانه  بسیاری از این کارگران یا بیمه ندارند یا اگر بیمه دارند حق البیمه آنها به صورت ناقص واریز شده که عملا فایده‌ای برای آنها ندارد که در این طرح نمایندگان، برای حل این معضلات راهکارهایی در نظر گرفته شده است.

سرمدی با بیان اینکه در حال حاضر 800 هزار کارگر ساختمانی از نظر بیمه‌ای بلاتکلیف هستند، افزود:با تصویب و اجرایی شدن این طرح حدود 2 میلیون کارگر ساختمانی و فصلی از لحاظ بیمه‌ای تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه بار مالی برای اجرای این طح در نظر گرفته شده است، گفت: بخشی از حق بیمه توسط کارفرمایان و بخش دیگر از سوی خود کارگران پرداخت خواهد شد.

نماینده اسدآباد در مجلس درباره زمان اجرایی شدن این طرح و تعیین تکلیف بیمه کارگران فصلی و ساختمانی، گفت: با توجه به اهمیت موضوع احتمالا کار بررسی این طرح به زودی در کمیسیون تمام و برای بررسی به جلسه علنی ارجاع خواهد شد و تصور می‌کنم با ارسال طرح به شورای نگهبان و طی شدن روند تبدیل شدن طرح به قانون، این طرح پیش از پایان سال اجرایی و وضعیت بیمه کارگران ساختمانی سر و سامان خواهد یافت.

کد خبر: 51323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =