محدودیت مصرف برق برای ۹۲ درصد مشترکان صنعتی اعمال نمی‌شود

وزیر نیرو گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۶۳۰ هزار مشترک صنعتی در کشور، ۵۸۰ هزار مشترک (۹۲ درصد) بدون هیچ محدودیت و برنامه مدیریت مصرفی از انرژی کامل در اوج بار سال ۱۴۰۱ استفاده می‌کنند.

به آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور افزود: امید است بتوانیم بدون مشکل برق موردنیاز این بخش را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: برق حدود ۴۹ هزار مشترک صنعتی هر روز هفته از ساعت ۱۱ صبح لغایت ۲۰  قطع می‌شد، اما در سال جاری این محدودیت به ۱۲ ساعت در طول هفته و فقط طی یک روز از ساعت ۱۱ لغایت ۲۳ اعمال می‌شود.

وزیر نیرو با تاکید بر مراقبت از شبکه برق در تابستان گرم امسال، گفت: ۹ ماه برنامه‌ریزی و تلاش صنعت برق موجب شد که خردادماه را با کمترین مشکلات سپری کنیم.

محرابیان به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای موفقیت در این برنامه‌ریزی را مهم دانست و افزود: امروز شاهد همکاری و حمایت ارزشمند دستگاه‌ها هستیم که نتایج مثبتی را  در کنترل مصرف برق کشور به همراه دارد.

وی ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از شرکت‌های توزیع، برنامه مدیریت مصرف را به‌خوبی اجرا کردند نظم و انضباط در کار و برنامه‌ریزی مدیریت مصرف کشور، بسیار مهم و ضروری است.

وزیر نیرو مدیریت مصرف اعمال شده امسال را با سال‌های گذشته متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه دقیق با محدودیت کمتر بوده که رضایتمندی و سود مشترک را به همراه دارد و این مهم در کاهش مصرف مشهود است.

محرابیان، دلیل رضایتمندی مشترکان از برنامه مدیریت مصرف وزارت نیرو را داشتن برنامه دقیق و اطلاع‌رسانی مناسب در کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار تعداد زیادی از مشترکان شامل پاداش مصرف شده‌اند، براین‌اساس ضروری است شرکت‌ها در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف بخش‌های مختلف جدیت داشته باشند.

کد خبر: 51366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =