طرح اشتغال قهرمانان ورزشی بازه دو ساله خواهد داشت

معاون مرکز مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و اقتصاد ورزش به ارائه طرحی از سوی این مرکز برای اشتغال قهرمانان ورزشی پرداخت و گفت: این طرح بازه دو ساله دارد،

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، دومین نشست بررسی وضعیت اشتغال قهرمانان ورزشی با حضور علی دستباز رئیس مرکز مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و اقتصاد ورزش، رضا نیکبخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی و میهمانانی از دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

علی دستباز در این نشست با گرامی داشت سالگرد شهدای هفتم تیر، به موضوع اشتغال قهرمانان ورزشی اشاره کرد و گفت: اشتغال قهرمانان ورزشی موضوعی است که هم مقام معظم رهبری و هم رییس جمهور به آن تاکید دارند و همچنین از برنامه‌های لاینفک سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان است.

وی افزود: یکی از معضلات ما در موضوع اشتغال خروجی دانشگاه‌هاست که دانشجویان به‌جای کارآفرین بودن کارجو هستند و مهارت خاصی به آن‌ها آموزش داده نمی‌شود.

دستباز با بیان این‌که دغدغه جذب قهرمانان ورزشی را داریم، اظهار داشت: با توجه به اسناد بالادستی، جذب قهرمانان ورزشی برای همه دستگاه‌ها الزام‌آور است و باید به آن اهتمام داشته باشند.

همچنین در این نشست کلانتری معاون مرکز مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و اقتصاد ورزش به ارائه طرحی از سوی این مرکز برای اشتغال قهرمانان ورزشی پرداخت و گفت: این طرح که بازه دو ساله دارد، همه قهرمانان ورزشی در تمامی رشته‌ها را شامل می‌شود و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت صمت دستگاه‌های اصلی برای اجرا خواهند بود.

وی همچنین به سند راهبردی اشتغال وزارت ورزش و جوانان در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: اگر این سند به روز و منابع مورد نیاز برای اجرای آن تامین شود، بخش بزرگی از مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی حل خواهد شد.

رضا نیکبخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پایان این نشست به جمع‌بندی مباحث مطرح شده پرداخت و گفت: در این حوزه باید سطح تعامل بین دستگاهی را بالا ببریم و قوانین موجود را آسیب‌شناسی کنیم و همچنین باید به فراهم کردن بستر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ورزش و اشتغال ورزشکاران اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در حوزه اشتغال قهرمانان ورزشی باید نقش حمایتی داشته باشیم نه تامین مالی صرف، ادامه داد: باید به سمتی برویم که آموزش‌های لازم برای توانمندی قهرمانان در حیطه‌های غیرورزشی و در جهت اشتغال آن‌ها ارائه شود.

لازم به ذکر است در این نشست شریف‌نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، احتشام‌زاده دبیر فدراسیون ورزش کارگری، اسدی مدیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در برنامه‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... حضور داشتند و پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.

کد خبر: 51399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =