قرارداد ساخت دو کشتی رو - رو امضا شد

مدیرعامل شرکت صدرا از امضای قرارداد ساخت دو کشتی رو - رو توسط شرکت صدرا به سفارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، علی زارعی امروز در مراسم امضای قرارداد ساخت دو کشتی رو - رو اظهار کرد: به عنوان یک ایرانی از مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی که به صنعت داخلی اعتماد کردند، تشکر می کنم. این شرکت در عمل به فرامین رهبری، شعار سال ۱۴۰۱ را عملیاتی کرده و در اقدامی ارزشمند قرارداد ساخت شناور داخلی را با استفاده از ظرفیت یک شرکت داخلی منعقد کرده است.

وی افزود: این شناورها به تسهیل بارگیری، حمل و تخلیه بار کمک کرده و ارتباطات ایران با کشورهای همسایه در دریای خزر را راحت‌تر خواهند کرد. مقام معظم رهبری بارها بر توسعه اقتصاد دریامحور تاکید کرده‌اند و راهبردی بودن این موضوع خود را در چنین پروژه‌هایی نشان می دهد.

زارعی تاکید کرد: صدرا به دنبال توسعه اقتصاد دریا محور است و ساخت چنین کشتی‌هایی برای این شرکت نقطه عطف تلقی می شود. امیدواریم رویکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی در حمایت از شرکت‌های داخلی توسط دیگر مجموعه‌های داخلی تکرار شود تا برای توسعه کشور گام های موثر برداریم.

در ادامه عبدالرضا محبی - معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دو کشتی رو -رویی که توسط صدرا ساخته می شود، مجهز به تجهیزات مدرنی است که در منطقه وجود ندارد، گفت: طول این کشتی‌ها ۱۴۰ متر است که حداکثر طول برای کشتی‌های قابل تردد در دریای خزر و رود ولگا است.

وی افزود: این شناورهای چندمنظوره برای حمل کانتینر، چوب، خودرو و غیره نیز قابل استفاده هستند. کشتیرانی جمهوری اسلامی برای تکمیل سریع این طرح آماده هر نوع همکاری با شرکت صدراست و با توجه به توانمندی صدرا حتما این کار به بهترین نحو انجام می شود.

کشتی‌های رو- رو برای حمل خودرو و سایر محموله‌های طراحی شده که روی چرخ قرار دارند، استفاده می شوند. این کشتی دارای پل‌های متحرکی است که امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازد و با کشتی خودروبر تفاوت دارد.

دو کشتی رو - رو که توسط شرکت صدرا برای کشتیرانی جمهوری اسلامی برای استفاده در دریای خزر ساخته می شوند، هر یک ۴۰۰۰ تن ظرفیت حمل بار دارند. این کشتی ها ۱۴۰ متر طول، ۱۶.۸ متر عرض و ۶.۵ متر ارتفاع دارند و با سرعت ۱۰ گره دریایی حرکت می کنند.

این برای اولین بار است که کشتیرانی جمهوری اسلامی به منظور تامین نیاز خود به کشتی‌های رو - رو با یک شرکت داخلی قرارداد امضا کرده و نیاز خود را از طریق خرید از خارج تامین نمی کند. قرار است این کشتی ها  تا سال ۱۴۰۳ توسط صدرا آماده و تحویل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شوند.

کد خبر: 51451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =