مراکز ملکی درمانی، خانه امن بیمه‌شدگان

رییس بیمارستان تامین اجتماعی شفا سمنان، این مرکز درمانی را به عنوان تنها بیمارستان تامین‌اجتماعی در سطح استان و خانه امن بیمه‌شدگان توصیف کرد که بسیاری از مردم از شهرها و مناطق استان برای درمان بیماری‌های خود به این مرکز مراجعه می‌کنند.

دکتر مجید مطلبی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به خدمات این مرکز درمانی، افزود: بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی اطفال، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، VIP، بخش‌های مراقبت ویژه شامل CCU، ICU و NICU، اورژانس، زایشگاه، اتاق عمل و دیالیز است.

وی اظهار کرد: این مرکز درمانی در بخش سرپایی نیز با دارا بودن درمانگاه عمومی و کلینیک‌های تخصصی از جمله کلینیک دیابت، فشارخون، درد، طب فیزیکی و تغذیه به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کند. همچنین در بخش پاراکلینیک این مرکز خدمات آزمایشگاه، پاتولوژی، رادیولوژی، CT اسکن، داروخانه، آندوسکوپی، کلونوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، ادیومتری، اسپیرومتری، دندانپزشکی و فیزیوتراپی وجود دارد که با استقبال بیمه‌شدگان مواجه شده است.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی شفا سمنان، گفت: با توجه به اینکه بیمارستان شفا، تنها مرکز بستری تامین‌اجتماعی در سطح استان است، بیماران از سراسر استان برای دریافت خدمات به این مرکز مراجعه می‌کنند و بیمه شدگان از خدمات تامین‌اجتماعی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند. به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۹۳ هزار و ۷۶۶ نفر از خدمات بستری و سرپایی این مرکز برخوردار شده‌اند.

خدمات بیمارستان در کرونا

مطلبی با بیان اینکه این مرکز درمانی در شیوع کرونا نیز فعالانه در خدمت بیمه‌شدگان قرار داشت، تصریح کرد: با شیوع کرونا، بیمارستان شفا، به کمک بیماران مبتلا به کووید۱۹ شتافته و خدمات مورد نیاز این بیماران را در دو حوزه بستری و سرپایی فراهم کرده است. براساس آمار تعداد ۱۶۳۵ بیمار از خدمات بستری و ۴۸ هزار و ۴۸۶ نفر از خدمات سرپایی مرکز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد ۳۵۲ نیروی انسانی شاغل در بیمارستان، ادامه داد: از این میان، ۲۳۲ نفر در حوزه بهداشتی و درمانی خدمت رسانی می‌کنند؛ اما درحال حاضر کمبود برخی از نیروهای کادر درمان وجود دارد.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی شفا سمنان، افزود: برای رفع این کمبود به ویژه برای تامین نیروی پرستاری با درخواست و پی‌گیری‌های مکرر مدیریت درمان استان، مجوز برگزاری آزمون محلی برای جذب ۶ پرستار و ۳ بهیار در ماه تیر اخذ شده است. همچنین برای تامین سایر نیروهای حرفه‌ای، درنظر است آزمون استخدام دیگری در ماه مهر برگزار شود تا نیروهای مورد نیاز کادر پرستاری، بهدار، منشی و ... جذب شود.

مطلبی اظهار کرد: برای رفع کمبود پزشک متخصص نیز خوشبختانه با پی‌گیری و مساعدت مدیردرمان استان، درنظر است تا از نیروهای طرحی و استخدامی دانشگاه در این مرکز نیز استفاده شود.

وی تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی را مناسب توصیف کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این بیمارستان در آینده، خارج کردن تجهیزات قدیمی و جایگزین کردن دستگاه‌ها و تجهیزات به‌روز است.

رفع کمبودهای دارویی

رییس بیمارستان تامین اجتماعی شفا سمنان، درخصوص وضعیت دسترسی به داروهای بیماران در این مرکز درمانی، تصریح کرد: بسیاری از داروهای بیماران خوشبختانه در دسترس قرار دارد؛ اما برای تهیه برخی از داروها با مشکلاتی مواجه هستیم که با هماهنگی مدیریت درمان استان، این کمبودها به طور ماهیانه طی مکاتبه با معاونت غذا و داروی استان به آن سازمان اعلام می‌شود و در مجموع، تلاش بر این است که با تهیه داروهای جایگزین این کمبودها تا حد امکان جبران شود.

مطلبی با اشاره به وضعیت ارتقای هتلینگ بیمارستان، ادامه داد: اجرای طرح ارتقای هتلینگ این مرکز از بخش اتاق عمل آغاز شد و سپس در تمامی بخش‌ها به اجرا درآمد. اکنون این طرح در بخش ICU در دست اقدام قرار دارد که در آینده‌ای نزدیک به پایان خواهد رسید و انجام طرح در سایر بخش‌های که در آینده‌ای نزدیک به پایان خواهد رسید و انجام طرح در بخش‌های باقیمانده در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در آخرین رتبه‌بندی استانداردهای اعتباربخشی، بیمارستان شفا موفق به کسب رتبه درجه یک شده است، افزود: درحال حاضر مهمترین مسئله این مرکز درمانی کمبود برخی پزشکان متخصص است. از سوی دیگر با توجه به رایگان بودن خدمات و مراجعه بسیار زیاد بیماران به ویژه به بخش‌های سرپایی، به دلیل محدود بودن ظرفیت ویزیت بیماران توسط پزشکان متخصص، مدت انتظار بیماران برای دریافت خدمات در مواردی بسیار طولانی می‌شود.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی شفا سمنان، اظهار کرد: همچنین به دلیل قدمت ساختمان بیمارستان و فرسودگی بنا، سالیانه بخش‌ها و واحدهای مختلف بیمارستان بهسازی شده و استانداردهای هتلینگ رعایت می‌شود؛ اما این اقدام بسیار پرهزینه بوده و روند خدمت‌رسانی را دشوار می‌کند.

کد خبر: 51478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =