بیمارستان پیامبر اعظم مرکز دوستدار مادر و کودک

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان، این مرکز درمانی را به عنوان تنها مرکز بستری بیماران در محدوده جغرافیایی خویش عنوان کرد که خدمات آن با استقبال مردم مواجه شده و به ویژه در سال‌های اخیر بار مراجعه به این بیمارستان فزونی یافته است.

دکتر فرزین کی‌نیا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: از آن‌جایی که بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در منطقه‌ای از شهر کرمان واقع شده است که بیمارستان جنرال دیگری در محدوده آن وجود ندارد و نیز با توجه به موقعیت مکانی و عواملی از جمله ارائه خدمات با کیفیت و رضایت‌مندی بالای مراجعه کننده‌ها، این مرکز درمانی با استقبال مردم مواجه شده و علاوه بر بیماران تامین‌اجتماعی، سایر بیماران نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند. همچنین خوشنامی بیمارستان سبب شده است تا بیماران از سراسر استان کرمان و سایر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان به این مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی دارای ۲۶۰ تخت فعال است، اظهار کرد: این مرکز از ۱۳ بخش بستری شامل بخش‌ اورژانس، زایشگاه، ICU جراحی قلب، ICU جنرال، اتاق عمل، آنژیوگرافی، NICU، CCU ۱، CCU ۲، زنان و زایمان، جراحی مردان تشکیل شده است.

رئیس بیمارستان  پیامبر اعظم (ص) کرمان، گفت: همچنین خدمات جراحی مغزواعصاب و چرخه کامل اقدامات مورد نیاز قلب و چشم‌پزشکی در این مرکز به طور منظم ارائه می‌شود و این بیمارستان یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات زنان و زایمان در شهر کرمان به شمار می‌رود که عنوان بیمارستان دوستدار مادر و کودک را به دست آورده است و از اولین مراکزی است که در آن زایمان بی‌درد و کم‌درد ارائه می‌شود.

کی‌نیا با اشاره به خدمات پاراکلینیک بیمارستان، تصریح کرد: این خدمات شامل آزمایشگاه، پاتولوژی، فیزیوتراپی، داروخانه، رادیولوژی، سونوگرافی و CT اسکن است. همچنین خدمات اکوکاردیوگرافی، نوارقلب، تست ورزش، هولتر مانیتورینگ، آندوسکوپی، ادیومتری، اپتومتری و کلینیک تغذیه از دیگر خدمات واحد پاراکلینیک به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بیمارستان پیامبر اعظم(ص) در راستای اجرای سیاست‌های سازمان تامین‌اجتماعی در عمل به تعهدات سازمانی در قبال درمان بیمه‌شدگان ایجاد شده است و به عنوان واحد ملکی (درمان مستقیم) در قالب نهاد عمومی غیردولتی اداره می‌شود.

رئیس بیمارستان  پیامبر اعظم (ص) کرمان، افزود: از آن‌جایی که بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در منطقه‌ای از شهر کرمان واقع شده است که بیمارستان جنرال دیگری در محدوده آن وجود ندارد و نیز با توجه به موقعیت مکانی و عواملی از جمله ارائه خدمات با کیفیت و رضایت‌مندی بالای مراجعه کننده‌ها، این مرکز درمانی با استقبال مردم مواجه شده و علاوه بر بیماران تامین‌اجتماعی، سایر بیماران نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند. همچنین خوشنامی بیمارستان سبب شده است تا بیماران از سراسر استان کرمان و سایر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان به این مرکز مراجعه کنند.

کی‌نیا اظهار کرد: به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۴۷ مورد ویزیت متخصص، ۳۰۲ هزار و ۷۵۱ ویزیت پزشک عمومی و ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد خدمات دندانپزشکی در بیمارستان ارائه شده است. همچنین در این سال ۲۲ هزار و ۲۶۲ مورد خدمات بستری و ۱۳۴ هزار و ۲۴۷ مورد مراجعه به اورژانس در بیمارستان انجام شده است. میزان مراجعه به بخش پاراکلینیک بیمارستان نیز ۲۳۲ هزار و ۹۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز درمانی حدود ۱۰۰۰ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۸۰ درصد این میزان را کادر درمان تشکیل داده است. اما در تمامی رده‌های شغلی بیمارستان کمبود نیرو وجود دارد و برای رفع این آن در تلاش هستیم.  

رئیس بیمارستان  پیامبر اعظم (ص) کرمان، تصریح کرد: این کمبود نیرو به ویژه در گروه پرستاری بیشتر نمایان است که برای جبران، انجام یک آزمون استخدامی برنامه‌ریزی شده که در پایان تیرماه برگزار می شود. همچنین در برخی رشته‌های تخصصی پزشکی مانند رادیولوژی، ارولوژی و نروسرجری نیز کمبود نیرو وجود دارد که در این زمینه نیز اقدامات لازم را به عمل می‌آوریم.

کد خبر: 51576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =