تولید بیش از یک میلیون و دویست هزار مگاوات برق در نیروگاه خلیج فارس

در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، بیش از یک میلیون و دویست هزار مگاوات برق در نیروگاه خلیج فارس تولید شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس، محمد مهنی نژاد مدیرعامل نیروگاه خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید دما و ارتباط مستقیم آن با مصرف برق در منطقه، طبق نیاز اعلام شده، بیش از ۱میلیون و ۲۲۸هزار و ۲۲ مگاوات ساعت برق در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در نیروگاه خلیج فارس تولید و در اختیار شبکه برق کشور قرار گرفت.

مهنی نژاد در ادامه با تاکید بر حفظ آمادگی این نیروگاه در ساعات اوج مصرف در تابستان ۱۴۰۱ افزود: میزان سطح آمادگی تولید برق در این نیروگاه، ۱میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۵۲ مگاوات ساعت در سه ماهه اول سال بوده است.

وی همچنین به انجام تعمیرات اساسی واحد های این نیروگاه در سریع ترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: با توجه به انجام تعمیرات اساسی و بازدید های دوره ای تلاش بر این است با کمترین خروج اضطراری و بالاترین میزان آمادگی تولید و بیشترین میزان تولید برق، تابستان ۱۴۰۱ را بدون کمبود در برق مصرفی پشت سر بگذرانیم.

لازم به ذکر است؛ نیروگاه گازی خلیج فارس دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات ساعت و شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی مدل GT۱۳E۲ آلستوم می باشد.

این نیروگاه به عنوان حامی محیط زیست در تولید انرژی پاک از پیشرفته ترین نیروگاه های تولید برق کشور به شمار می آید و حدود یک سوم تولید برق مورد نیاز استان هرمزگان را بر عهده دارد.

کد خبر: 51749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =