۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 51750
آفتاب مردان را گرسنه‌ می‌کند

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله متابولیسم طبیعت (Nature Metabolism) نشان می دهد: نور خورشید ممکن است موجب ترشح هورمونی شود که مردان را گرسنه‌تر می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، آفتاب تابستانی می‌تواند با احساس گرما، تعریق و تا حدودی آفتاب سوختگی همراه باشد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که نور خورشید ممکن است مردان را گرسنه‌تر کند؛ زیرا باعث ترشح هورمون افزایش دهنده اشتها موسوم به «گرلین» از ذخایر چربی موجود در پوست آنها می‌شود.

نتایج این مطالعه ارائه دهنده شواهد بیشتری است که نشان می‌دهد اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است پیچیده‌تر از آنچه باشد که در ابتدا تصور می‌شد.

این موضوع به خوبی شناخته شده است که قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آفتاب به میزان قابل قبول ‌ممکن است با کمک به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی عروقی و سایر عوامل مرگ و میر، امید به زندگی را به طور متوسط ‌افزایش دهد.

در این بررسی متخصصان به مطالعه داده‌های ۳۰۰۰ شرکت کننده که در یک نظرسنجی تغذیه شرکت کرده بودند، پرداختند. آنان دریافتند که مردان نسبت به زنان در طول ماه‌های تابستان میزان بیشتری مواد غذایی مصرف می‌کنند.

به گفته متخصصان، این تاثیر زیاد نبوده و معادل مصرف ۳۰۰ کالری اضافی در روز بوده اما با گذشت زمان می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.

به گزارش روزنامه گاردین، متخصصان به منظور بررسی‌های بیشتر شرکت کنندگان مرد و زن را برای مدت ۲۵ دقیقه در معرض نور خورشید قرار دادند و دریافتند که این کار باعث افزایش سطح هورمون تقویت‌کننده اشتها در خون مردان می‌شود اما این تاثیر در زنان مشاهده نشد.

کد خبر: 51750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =