بیمارستان تامین اجتماعی شبیه‌خوانی؛ نامی آشنا در کاشان

مدیر بیمارستان تامین‌اجتماعی تک تخصصی زنان و زایمان شبیه‌خوانی کاشان، این مرکز درمانی را به دلیل قدمت و سابقه طولانی خدمت رسانی، مرکزی نام‌آشنا در بین مردم منطقه عنوان کرد که علاوه بر مردم شهر کاشان، بسیاری از افراد از شهرهای مجاور از خدمات تخصصی بیمارستان بهره‌مند می‌شوند.

دکتر حسن دارچینی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز دارای ۸۰ تخت فعال بستری است، افزود: این بیمارستان از بخش‌های جراحی زنان، زنان و زایمان، جراحی عمومی، نوزادان، اطفال و NICU تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به سابقه طولانی خدمت‌رسانی این بیمارستان به مردم و موقعیت جغرافیایی آن که در مرکز شهر واقع شده است و نیز به دلیل رایگان بودن خدمات برای بیمه‌شدگان، خدمات این مرکز با استقبال مردم کاشان و شهرهای اطراف مواجه شده است و براساس نظر سنجی سال ۱۴۰۰ میزان رضایت‌مندی بیماران از این مرکز ۸۸ درصد اعلام شده است.

مدیر بیمارستان شبیه‌خوانی کاشان با اشاره به آمار مراجعه به این مرکز درمانی، گفت: به طور متوسط سالانه ۶ هزار بیمار از خدمات بستری و حدود ۱۰۰ هزار بیمار از خدمات سرپایی این بیمارستان بهره‌مند می شوند.

دارچینی تصریح کرد: در شیوع کرونا نیز هرچند بیمارستان به عنوان مرکز ریفرال بیماران درنظر گرفته نشده بود، اما در زمینه مدیریت بیماری کرونا اقدامات موثری به عمل آمده بود که از جمله آن ساخت اتاق ایزوله فشار منفی در طبق اول، غربالگری مراجعه کنندگان در بدو ورود به بیمارستان و اعزام مبتلایان به بیمارستان بهشتی و ضدعفونی تمامی محل‌های عفونی براساس دستورالعمل‌ها بود.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات دیگری نیز انجام شد که می‌توان به کاهش ساعات ملاقات، در اختیار گذاشتن ماسک برای مراجعه کننده‌ها و خرید مخزن ذخیره اکسیژن مایع اشاره کرد.

مدیر بیمارستان شبیه‌خوانی کاشان با اعلام اینکه این مرکز درمانی دارای  ۱۵۸ نیروی انسانی شامل نیروهای رسمی، آزمایشی و پیمانی است، افزود: ۹۸ نفر از این تعداد را کادر درمان تشکیل می‌دهد که از این میزان، حدود ۶۰ نفر را پزشک عمومی و متخصص تشکیل می‌دهد. همچنین ۳۰ نفر در بخش پاراکلینیک و ۳۱ نفر در بخش‌های غیر درمانی مشغول به خدمت هستند.

دارچینی یکی از مسائل این مرکز درمانی را مشکلات مربوط به جذب پزشکان برشمرد و گفت: به دلیل تفاوت پرداخت حق‌الزحمه در دانشگاه علوم‌پزشکی و سازمان تامین‌اجتماعی، با مشکل جذب پزشکان متخصص به ویژه متخصص بیهوشی و رادیولوژی مواجه هستیم که این موضوع خدمت‌رسانی مطلوب به بیمه‌شدگان و بیماران را تحت شعاع قرار داده است.

وی درخصوص وضعیت تجهیزات پزشکی بیمارستان، اظهار کرد: با حمایت مدیریت درمان تامین‌اجتماعی کاشان و خریدهای انجام شده در سال ۱۴۰۰، تجهیزات این مرکز درمانی ارتقا پیدا کرده و توسعه این تجهیزات با تکنولوژی جدید از برنامه‌های آینده بیمارستان به شمار می‌رود.

دسترسی بیماران به دارو

مدیر بیمارستان شبیه‌خوانی کاشان درخصوص تامین دارو برای بیماران این مرکز، ادامه داد: در این بیمارستان داروهای موجود در فارماکوپه دارویی سازمان توسط مسئول امور دارو و تجهیزات مدیریت درمان به طور کامل تهیه و به صورت سه ماهه تحویل انبار دارویی و داروخانه بیمارستان می‌شود.

دارچینی تصریح کرد: بیماران تامین‌اجتماعی تمامی اقلام موجود در فارماکوپه دارویی سازمان را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و با توجه به راهبردهای مدیریتی بیمارستان و ذخیره دارویی سه ماهه، تاکنون با کمبود جدی دارویی مواجه نشده‌ایم.

وی افزود: به هر روی، در صورت بروز این مشکل، با تشکیل کمیته دارو و تجهیزات، مصرف و توزیع داروهای خاص بین بخش‌ها و درمانگاه‌ها مدیریت شده و در نهایت با صلاحدید پزشکان و مسئولان بیمارستان داروی مشابه جایگزین می‌شود.

ارتقای هتلینگ

مدیر بیمارستان شبیه‌خوانی کاشان با اشاره به اجرای طرح ارتقای هتلینگ در این مرکز درمانی، اظهار کرد: برنامه ارتقای هتلینگ در فضایی به وسعت ۵۰۰ متر و به صورت ۱۰۰ درصد به اجرا درآمده و تکمیل شده است. این اقدام با رعایت حداکثری استانداردهای اعتباربخشی و استفاده از تجهیزات پزشکی استاندارد و به‌روز انجام شده و به امید خدا در آستانه افتتاح قرار دارد. همچنین این مرکز موفق به دریافت رتبه درجه یک در زمینه استانداردهای اعتباربخشی شده است.

دارچینی گفت: با مساعدت مدیریت درمان استان، بهسازی محیط بیمارستان تا حد زیادی انجام شده است؛ اما به دلیل کم بودن فضای فیزیکی، برخی اقدامات مانند احداث انبار و بایگانی با سختی‌هایی همراه است و نیز در زمینه تهیه برخی تجهیزات زیرساختی، با چالش‌هایی مواجه هستیم.

کد خبر: 51776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =