هدفگذاری سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در شستا

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه سرمایه‌گذاری در شستا بیان کرد: هدف‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در این عرصه؛ ما را به افق روشن در حوزه سرمایه‌گذاری شستا رهنمون می‌کند.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، میرهاشم موسوی در همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که امروز با شعار «شستا، گام دوم، اقتصاد مردمی، ایران قوی» در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: امروز توفیق داریم در جمع خانواده بزرگ تامین اجتماعی با حدود ۱۴۰ هزا پرسنل در حوزه بیمه‌ای و درمانی حضور یابیم.

وی افزود: تامین اجتماعی بالغ بر ۴۵ میلیون نفر بیمه شده را به صورت مستقیم تحت پوشش قرار داده است. این افتخار بزرگ خانواده تامین اجتماعی است که بالغ بر ۵۳ درصد جامعه تحت پوشش از ۷۳ درصد افراد بیمه شده کشور را تحت پوشش خدمات خود داده و با ۱۸ خدمت ایام اشتغال، بیکاری، از کار افتادگی، خدمات درمان و سایر خدمات، برای اعضای تحت پوشش آسایش و آرامش در زمانی که به کمک نیاز دارند، رقم می‌زند.

موسوی افزود: تامین اجتماعی یک نهاد بیمه گر اقتصادی و اجتماعی است که علاوه بر اینکه در راستای تولید، رفع موانع و تسهیل‌گری فعال است، در جهت تقویت اقتصاد ملی نیز حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی در بخش مهمی از اقتصاد و سرمایه‌گذاری در قالب شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تحت عنوان شستا به‌عنوان یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور نقش قابل توجهی را دارد.

مدیر عامل تامین اجتماعی بیان کرد: امروز شستا همان‌طور که ملاحظه کردید، ۹ هلدینگ تخصصی در بخش‌های پتروشیمی، دارو، معدن و غیره داشته و فعالیت مثمر ثمری را ارائه می‌کند.

وی افزود: وجه متمایز شستا در حوزه سرمایه‌گذاری این است که این اموال و دارایی‌ها مربوط به عزیزترین و محترم‌ترین قشر جامعه یعنی قشر مولد، شاغل، کارگرو بازنشستگان عزیز کشور است که قبلا در ایجاد سرمایه مشارکت داشته و حق بیمه خود را سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سرمایه شستا، حق الناس ویژه

موسوی بیان کرد: سرمایه شستا به نوعی حق‌الناس ویژه‌ای است که باید در حفظ آن و افزایش ارزش دارایی‌های این بخش دقت شود و این مسئله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این موضوع در فرمایشات حضرت آقا و در بند سوم سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی هم مورد تاکید قرار گرفته و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است. این ابلاغیه وظیفه ما و شما عزیزان را بیش از پیش نسبت به حفظ سرمایه بین نسلی سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به شعار سومین روز هفته تامین اجتماعی «تامین اجتماعی، تامین منابع پایدار و ارتقای ذخایر بین نسلی» عنوان کرد: شاهد برگزاری همایشی با رویکرد هم افزایی، ایجاد زنجیره ارزش و توسعه همکاری بین بخشی در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری کشور هستیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار امیدواری کرد: در این همایش با تدقیق سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های عملیاتی مناسب، بتوانیم به هدف بزرگ برنامه‌ریزی شده درحوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در شستا برسیم.

وی افزود: وضعیت دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی در حوزه سرمایه‌گذاری نشان دهنده وضعیت قابل قبول در این حوزه نیست و باید با تمرکز راهبردی و ظرفیت‌های موجود در این حوزه، بتوانیم به سهم مورد نظر از این بخش دست یابیم.

افزایش ۴۵ درصدی سود تجمیعی

موسوی گفت: سهم منابع سازمان تامین اجتماعی از حوزه سرمایه‌گذاری در حال حاضر حدود شش درصد است. حداقل هدف‌گذاری ما افزایش سه برابر این سهم و رساندن آن به حدود ۱۸ درصد از منابع است.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به این هدف چند راهبرد کلان در سیاستگذاری نیاز است، بیان کرد: مطالبه ما در این همایش دسترسی به همین راهبردها و راهکارهای افزایش نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری شسستا است.

مدیر عامل تامین اجتماعی با اشاره به اینکه دو شاخص عمده افزایش تولید و افزایش سود را در این بخش دنبال خواهیم کرد، افزود: اگرچه در سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری انفاقات خوبی را شاهد بودیم اما این اقدامات کافی نیست.

وی عنوان کرد: در فروش تجمیعی حدود ۷۲ درصد رشد را شاهد بودیم و از عدد ۹۳ همت به ۱۶۳ همت رسید. سود تجمیعی ۴۵ درصد رشد داشت و از ۳۳ همت به ۴۵ همت رسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: شرکت‌های و هلدینگ‌های ما تا زمانی که از تله تولید متوسط، درآمد متوسط و کارآمدی متوسط بیرون نیایند و اراده جدی برای اقدام و عمل در این حوزه نباشند، نمی‌توانیم به مطلوبیت و هدف‌گذاری مناسب در نرخ بازدهی دارایی‌ها برسیم.

وی ادامه داد: زیر مجموعه های سازمان ما باید توجه به نوآوری و به‌ویژه نوآوری دانش بنیان داشته باشند. باید آنچه در شعار امسال توسط رهبری اشاره شد و به آن تاکید داشتند را محقق کنند و ما به این نکته بیش از پیش تاکید داریم.

موسوی گفت: مهمترین عامل گذر از این شرایط ایجاد توانمندی نوآورانه، دانش بنیان و تحقیق توسعه است. استفاده از مراکز دانشگاهی، صنعتی و ظرفیت‌های پیرامونی در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: توجه به توانمندی نوآورانه و دانش بنیان در تولید، عرصه فروش، صادرات و عرضه باید در اولویت اقدامات در این بخش باشد.

مدیر عامل تامین اجتماعی عنوان کرد: راهبرد اصلی ما صیانت از اموال، دارایی‌ها، حق الناس وامانت داری صحیح اموال است. چند کار باید انجام شود، یکی ایجاد شفافیت و استفاده از سامانه‌های مکانیزه با دسترسی عموم مردم و سهامداران است که باید از تمام ظرفیت دستگاه نظارتی استفاده شود.

وی اضافه کرد: فسادستیزی و مبارزه با زمینه فساد به شکل ساختاری، ایجابی و سلبی باید درحوزه سرمایه‌گذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

موسوی گفت: شستا در این دوره باید نماد و تصویر طهارت اقتصادی را در بعد کلان اقتصادی و حوزه‌های سرمایه‌گذاری به تصویر بکشد.

وی گفت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، توسعه سرمایه‌گذاری شسستا به میزان ۴۰۰ همت در دستور کار است و این برنامه ما را به افق روشن در حوزه سرمایه‌گذاری شستا رهنمون می‌کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: این همایش باید به خروجی عملیاتی برسد. امیدواریم در گام دوم انقلاب شستایی را داشته باشیم که سهم خود در اقتصاد ملی، تولید، افزایش سود و تامین منابع برای سهامداران و تامین اجتماعی را به خوبی دنبال می‌کند.

بدهی 88 هزار میلیاردی تامین اجتماعی به بانک رفاه تسویه شد 

وی ادامه داد: در دو روز گذشته اعلام کردیم که ما توانستیم تمام بدهی‌های بانک رفاه و رقمی بالغ بر ۸۸ هزار میلیارد تومان را تسویه کنیم و از وضعیت ابر بدهکار بانکی بودن خارج شویم.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم و اراده و عزم جدی در سیستم بوجود آوریم، کارهای بزرگی را می‌توانیم انجام دهیم و الحمدالله این ظرفیت در این بدنه تخصصی و حرفه‌ای فراهم است.

کد خبر: 51781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =