شستا باید در متن کار قرار گیرد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر رویکرد پرقدرت راهبردی شرکت‌های سرمایه گذاری این سازمان گفت: این همایش بزرگ پیام‌آور این مهم است که شستا باید در متن کار و امور قرار گیرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، میرهاشم موسوی در آیین پایانی همایش سراسری شرکت های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا)  باتاکید بر اینکه عزم جدی شستا در گام دوم انقلاب بر حرکت در مسیر رویکرد تحولی پرقوت و قدرت در فضای اقتصادی کشور است، افزود: این همایش فرصت مغتنمی فراهم آوردکه‌ برنامه‌ها و راهبردهای شستا در مسیر رشد و توسعه اقتصادی پایدار، ارزش‌ آفرینی، سودآوری و پیشرانی در تحقق اقتصاد مقاومتی دیگر بار بازخوانی و تبیین شوند و از این منظر که بستری برای  گفت و گو  و تعامل بین بنگاه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور  ایجاد کرد رویداد مغتنم و ارزشمندی بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: آنچه که در گذشته شستا را در حاشیه قرار می‌داد عدم توجه به رویکردها و گزاره‌های راهبردی بود که بیش از پیش باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

هم افزایی در جهت جبران شکست های گذشته

وی افزود: تعاملات شستا یعنی در متن کار قرار گرفتنی که مبتنی بر دانش بنیانی است. تعاملات شستا یعنی اینکه ما هم افزایی را در جهت تامین زنجیره ارزش و فرصت های فرا روی خود در پیش بگیریم. تعاملات شستا یعنی هم افزایی که شکست ناکارآمدی گذشته را جبران کند،  جبران شکست‌هایی که ممکن است در بخش تولید و توسعه زیرساخت ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بااین هم افزایی‌ها و رویکردها می‌توان از توسعه صادرات و بازگشایی بازارهای بین‌المللی اقتصادی  در دولت حاضر بهره گرفت و شکست‌های گذشته را جبران کرد.

موسوی باتاکید بر اینکه جبران باید در جهت ارتقاء کیفیت محصولات باشد، گفت: هم‌افزایی موردنظر در جهت دستیابی به این ماموریت بزرگ است و شستا نیز در مسیر تحقق این گام برمی دارد. اگر یکبار تمام راهبردهای خود را حول این هم‌افزایی بازخوانی شود قطعا به هدف‌گذاری‌های موردنظر دست خواهیم یافت.

وی خاطرنشان کرد:ما که به دنبال تحقق اقتصاد مردمی برای تمام آحاد جامعه هستیم به منظور جذب نقدینگی های سرگردان در فضاهای عمومی باید برگزاری چنین نشست‌های تعاملی را به فضای بخش‌های خصوصی خود نیز توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی بیان‌کرد: پس از آن که از فرصت‌های درونی خود به نحو احسن استفاده  کردیم حتما باید توسعه این هم‌افزایی را حوزه‌های بین‌المللی و فراملی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بااین هم افزایی‌ و رویکردها می‌توان از توسعه صادرات و بازگشایی بازارهای بین‌المللی اقتصادی  در دولت حاضر بهره گرفت و شکست‌های گذشته را جبران کرد.

لزوم بازخوانی راهبردها 

موسوی باتاکید بر اینکه جبران باید در جهت ارتقاء کیفیت محصولات باشد، گفت: هم‌افزایی و رویکردهای راهبردی باید در مسیر تحقق این مهم تعریف و پیاده سازی شوند. اگر یکبار تمام راهبردهای خود را حول این هم‌افزایی بازخوانی شود قطعا به هدف‌گذاری‌های موردنظر دست خواهیم یافت.

وی خاطرنشان کرد: ما که به دنبال تحقق اقتصاد مردمی برای تمام آحاد جامعه هستیم به منظور جذب نقدینگی‌های سرگردان در فضاهای عمومی باید برگزاری چنین نشست‌های تعاملی را به فضای بخش‌های خصوصی خود نیز توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی بیان‌کرد: پس از آن که از فرصت‌های درونی خود به نحو احسن استفاده کردیم، حتما باید توسعه این هم‌افزایی را حوزه‌های بین‌المللی و فراملی در دستور کار قرار دهیم.  

موسوی یادآور شد: گردش مالی و فعالیت‌های شستا بسیار گسترده است بنابراین با بهره‌گیری از رویکردهای هم‌افزایی درون سازمانی می‌توان فرصت های توسعه سرمایه گذاری را در درون شستا احیاء کرد.

ایده جدید اهداء جایزه هم افزایی در عرصه اقتصادی 

وی با ابزار قدردانی از طرح ایده «جایزه ملی هم‌افزایی در عرصه اقتصادی» عنوان کرد: از این جایزه می‌توان به عنوان مدل نوینی در جهت قدردانی از فعالان عرصه اقتصادی در بخش‌های سرمایه‌گذاری یادکرد و من از شستا به جهت اجرای نخستین دوره اهداء این جایزه در همایش پیش رو تشکر می‌کنم.   

موسوی تاکید کرد: به جهت گستردگی فعالیت در شستا باید همچنان نگاه نظامند و سیستماتیک بیش از پیش تقویت شود. همین رویکردی که همکاران ما در مدیریت فعلی اتخاذ کرده اند. در نبود برنامه ریزی ساختارمند کژکارکردی ایجاد می‌شود.

ضرورت حاکمیت نظارت نظامند مبتنی بر عملیات 

وی تاکید کرد: در نگاه سیستماتیک حتما شفافیت و نظارت وجود دارد. موانع سریع شناسایی و برطرف می شوند، مانع زدایی ها به خوبی اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بااشاره به لزوم حاکمیت نگاه نظامند مبتنی بر عملیات در شستا، افزود: نظارتی واقعی از میدان و کف عملیات موردتاکید وزیر کار مدنظر است. بعضا از طریق سامانه‌ها، گزارش‌ها و ارزیابی‌ها دوره‌ای و نوبه‌ای نظارت‌هایی دنبال می‌شود اما نظارت بدون ورود به فضای واقعی فعالیت‌ها ممکن است نظارت کاملی نباشد.

وی گفت: شستا باید به اقتضائات و نیازهای اصلی کشور توجه داشته باشد و چند مساله اصلی کشور را حل کند. امروز اگرچند مساله راهبردی و استراتژیک حوزه فعالیت‌های خود را احصاء کند. شستای نه فقط معطوف به سودآوری بلکه در خدمت مردم موردنظر ماست.

تمرکز بر برچیدن دسترسی‌های رانتی به شستا 

موسوی تاکید کرد: ما در راستای تکمیل زنجیره‌ای که به بیشترین خروجی برای آحاد مردم بیانجامد باید ارتباط نظامند با بنگاه‌های کوچک و متوسط‌ را در شستا در دستور کار قرار دهیم. اینکه یک بنگاه اقتصادی بزرگ حتما باید تولید و سود بیشتر را دنبال کند مساله  درستی است اما نباید فرصت دسترسی عادلانه برای تمام آحاد مردم را به فراموشی بسپاریم.

مدیرعامل‌سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بعضی رویکردهای در زمینه دسترسی‌های خاص و رانتی بخشی از استفاده‌کنندگان، مشتریان و یا ذی‌نفعان باید برچیده و از میان برداشته شود.  

آیین پایانی همایش دو روزه سراسری شرکت های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در سالن همایش‌های بین المللی صدا وسیما امروز( ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱) با اهداء جایزه هم‌افزایی به ۲۰ شرکت اقتصادی شستا به کار خود پایان داد.

کد خبر: 51817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =