بیمارستان تامین‌اجتماعی اهواز؛ مرکز ارجاع بیماران

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی حضرت امیرالمومنین(ع) اهواز (خوزستان)، این مرکز درمانی را تنها بیمارستان در ورودی شرقی اهواز معرفی کرد که به واسطه ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی، به عنوان مرکز ارجاع بیماران از سراسر استان شناخته شده و بسیاری از بیماران از استان‌های مجاور از جمله بوشهر، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، علاوه بر مردم منطقه از خدمات این بیمارستان بهره‌مند می‌شوند.

دکتر محمد آرزومند در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به امکانات درمانی بیمارستان، افزود: این مرکز دارای ۹ بخش بستری شامل نوزادان، داخلی، قلب، post CCUT، زنان، جراحی، CCU و ICU است و بخش‌های اورژانس، زایشگاه و اتاق عمل نیز بخش‌های غیربستری بیمارستان را تشکیل می‌دهد.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۴ کلینیک تخصصی و ۵ کلینیک فوق‌تخصصی در درمانگاه‌های این بیمارستان فعال است و بیماران می‌توانند از خدمات ارتوپدی، اطفال، اورولوژی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب و چشم‌پزشکی این کلینیک‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اهواز گفت:‌ خدمات داخلی داخلی مغز و اعصاب، داخلی قلب، گوش‌وحلق‌وبینی، زنان و زایمان، عفونی، اعصاب‌ و روان، بیهوشی از دیگر رشته‌های پزشکی کلینیک‌ها را تشکیل می‌دهد.

آرزومند تصریح کرد: علاوه بر این خدمات در حوزه درمان سرپایی، کلینیک‌های دیابت و فشارخون، کلینیک رژیم‌درمانی، کلینیک مامایی و کلینیک‌های فوق تخصصی گوارش، ریه، روماتولوژی، نوزادان و قلب کودکان در خدمت بیمه‌شدگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان امیرالمومنین تنها بیمارستان در ورودی شرق اهواز به شمار می‌رود، ادامه داد: این مرکز درمانی، به سبب ایجاد امنیت خاطر و آسودگی خیال مردم منطقه در دسترسی به درمان رایگان شده است و مراجعه کننده‌ها از خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر آن بیمارستان به عنوان یک مرکز ارجاع به شمار رفته و بسیاری از مراکز درمانی شهرستان‌ها، بیماران خود را به این مرکز ارجاع می‌دهند. همچنین بیماران زیادی از استان‌های مجاور مانند بوشهر، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد به بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اهواز مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اهواز افزود: کیفیت مناسب خدمات بیمارستان سبب افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان از این خدمات شده است؛ به گونه‌ای که در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ میزان ۸۱.۵۶ درصد بیماران بستری و ۶۶ درصد بیماران سرپایی از خدمات این بیمارستان ابراز رضایت کردند که این میزان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ۸۲.۸۶ درصد در بین بیماران بستری و ۶۹ درصد در بین بیماران سرپایی افزایش یافته است.

خدمات بیماران کرونا

آرزومند با اعلام اینکه در شیوع کرونا حدود ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات بستری و بیش از ۴ هزار نفر از خدمات سرپایی این مرکز بهره‌مند شدند، اظهار کرد: خدمات بیماران سرپایی در قالب دریافت رمدسیویر نیز بوده است. همچنین در درمانگاه تنفسی حدود ۱۵۳ هزار بیمار ویزیت شدند و تعداد انجام CT اسکن ریه در زمان کرونا به ۴۱ هزار و ۷۷۹ مورد رسید.

کمبود نیروی انسانی

وی با اشاره به تعداد ۷۱۶ نیروی انسانی شاغل در این مرکز که ۵۳۲ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد، گفت: یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را کمبود نیروی انسانی تشکیل می‌دهد؛ متاسفانه با وجود برگزاری آزمون برای تامین نیرو، به علت پایین بودن حقوق و مزایای پرداختی در تامین‌اجتماعی در مقایسه با مراکز دانشگاهی، نفت و بخش‌های خصوصی، امکان جذب نیروی انسانی فراهم نشده است.

رئیس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اهواز تصریح کرد: شرایط برای به‌کار گیری نیروهای جایگزین و نیز پزشک نیز به همین ترتیب است و در صورت عدم اصلاح شرایط پرداختی، نه تنها مشکل کمبود کادر درمان برطرف نخواهد شد، بلکه شاهد ترک سازمان توسط نیروهای شاغل هم خواهیم بود. علاوه بر آن، کمبود نیروی انسانی در سایر رده‌ها نیز بسیار حاد بوده و سبب ایجاد چالش‌های مهم برای خدمت رسانی شده است.

تجهیزات پزشکی

آرزومند با بیان اینکه وضعیت تجهیزات پزشکی بیمارستان مناسب است، ادامه داد: درحال حاضر این تجهیزات، پاسخگوی نیازهای درمانی بیماران است؛ اما برای ارتقای خدمات و بهبود کیفیت برنامه‌هایی در دست اقدام قرار دارد که تهیه یک دستگاه CT اسکن مولتی‌ اسلایس به درخواست پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مرکز از جمله آن است.

وی افزود: در همین راستا، درحال پی‌گیری برای راه‌اندازی بخش تشخیصی قلب و عروق و آنژیوپلاستی هستیم تا با ارائه خدمات شایسته به بیماران، نه تنها نیاز آن‌ها را برای مراجعه به مراکز خصوصی برطرف کنیم، بلکه سبب افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان شویم.

رئیس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اهواز اظهار کرد: اخیرا نیز فضای درمانگاه تخصصی نوسازی و تجهیزات آن به‌روز رسانی شده است و با خدمت‌گیری پزشکان مجرب، درحال حاضر این مرکز از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به مراجعه کننده‌ها برخوردار است.

دسترسی به دارو

آرزومند دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز را براساس فارماکوپه دارویی سازمان عنوان کرد و گفت: ای داروها طبق ضوابط اعلامی از سوی سازمان خریداری و در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبودهای دارویی نیز شامل آن دسته از اقلامی است که در سطح کشور با کمبود مواجه است؛ برای تامین این اقلام، ابتدا از طریق معاونت غذا و دارو اقدام می‌شود و در صورت عدم موفقیت، تلاش می‌شود از سایر بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی فراهم شود و در غیر این صورت از طریق سایر بیمارستان‌های سطح شهر اعم از دولتی یا خصوصی اقدام می‌شود و در نهایت در کمیته دارو و درمان مطرح شده تا داروی جایگزین معرفی شود.

ارتقای هتلینگ

رئیس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اهواز با اشاره به اجرای برنامه ارتقای هتلینگ بیمارستان، ادامه داد: این برنامه‌ از سال ۹۵ در بیمارستان آغاز شده و بودجه‌های تصویب شده به طور ۱۰۰ درصد در هر سال هزینه شده است؛ اما با توجه به فرسودگی ساختمان و عمر طولانی تاسیسات و تجهیزات بیمارستان، ارتقای هتلینگ هنوز در دست اجرا قرار دارد و به طور کامل نهایی نشده است. این مرکز درمانی در زمینه استانداردهای اعتباربخشی نیز حائز رتبه یک شده است.

کد خبر: 51854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =