درمان تامین‌اجتماعی در دسترس بیمه‌شدگان

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی امام علی(ع) زرند (استان کرمان)، این مرکز را تنها مرکز بستری تامین‌اجتماعی در شهرستان زرند عنوان کرد که با توجه به بالا بودن تعداد بیمه‌شدگان، میزان استقبال از آن بسیار زیاد است و نه تنها مردم منطقه، بلکه از سایر شهرستان‌ها از جمله راور، کوهبنان و رفسنجان، برای دریافت خدمات به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

دکتر رحمان حسن‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به خدمات این مرکز درمانی، افزود: بیمارستان از بخش‌های داخلی، اطفال و نوزادان، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، اورژانس، زایشگاه، اتاق‌عمل، CCU، ICU، پلی‌کلینیک تخصصی و فیزیوتراپی تشکیل شده است و در بخش بستری نیز خدمات ارتوپدی، اورولوژی، گوش‌وحلق‌وبینی، چشم، عفونی، قلب و مغزواعصاب به بیماران ارائه می‌شود.

وی این بیمارستان را مهمترین مرکز درمانی در منطقه برای دسترسی به خدمات بستری عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود معادن و کارخانجات مختلف در سطح شهرستان، قشر عظیمی از جمعیت منطقه تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارد و از سویی به دلیل نبود بیمارستان تامین‌اجتماعی در شهرستان‌های راور، کوهبنان و رفسنجان، این مرکز به عنوان تنها بیمارستان منطقه، محور توجه بسیاری از بیمه‌شدگان منطقه و سایر شهرستان‌ها قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) درخصوص خدمات این مرکز درمانی به بیماران کرونا، اظهار کرد: در این مرکز، علاوه بر انجام اقدامات مدیریتی و فرآیند آماده‌سازی فضاهای فیزیکی، نسبت به پذیرش و درمان بیماران کرونا با حداکثر توان و ظرفیت اقدام شده است؛ به گونه‌ای که تا پایان خرداد ۱۴۰۱ از جمع ۶ هزار بیمار پذیرش شده، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر دارای تست مثبت کرونا بودند و این افراد از خدمات درمانی مرکز بهره‌مند شده‌اند.

حسن‌زاده با اشاره به همکاری تعداد ۵۶ پزشک با این مرکز درمانی، افزود: همچنین حدود ۱۷۱ نفر در کادر پرستاری و مامایی و ۳۸ نفر در حوزه پاراکلینیک مشغول به فعالیت هستند؛ اما این میزان نیروی انسانی، پاسخگوی حجم خدمات و میزان مراجعه به بیمارستان نیست و برای رفع این کمبود نیاز به جذب پزشک متخصص در تمامی رشته‌ها، کارشناس هوشبری اتاق عمل و پرستاری وجود دارد.

تجهیزات و امکانات

وی در زمینه تجهیزات و امکانات درمانی بیمارستان، تصریح کرد: در طی ۲۸ سال فعالیت بیمارستان، همواره تلاش شده است تا تجهیزات پزشکی مورد نیاز فراهم شود؛ اما با توجه به پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی به ویژه در حوزه درمان، برخی تجهیزات نیازمند به‌روز رسانی بوده و اقلامی نیز باید تهیه شود.

رئیس بیمارستان امام علی(ع)، گفت: دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس، لاپاراسکوپی، ماموگرافی و دیالیز از جمله دستگاه‌هایی است که برای پاسخگویی مناسب به نیازهای بیمه‌شدگان لازم به خریداری است. دستگاه‌هایی هم که نیازمند به‌روز رسانی است، شامل دستگاه الایزا، تجهیزات اتاق عمل، تجهیزات رادیولوژی دیجیتال و دستگاه C-ARM است.

دسترسی به دارو

حسن‌زاده با بیان اینکه این مرکز حداکثر توان خود را برای تامین دارو و لوازم مصرفی مورد نیاز به کار بسته است، اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران در دسترس قرار دارد؛ اما برخی اقلام در بازار کم است و به سختی فراهم می‌شود که از جمله آن می‌توان به آمپول اپی‌نفرین، آمپول متیل ارگونوئین، سوسپانسیون آنتی‌بیوتیکی، تامین انواع سرم‌ها و ... اشاره کرد؛ اما انجام سهیمه‌بندی برای دسترسی به این داروها، تا حد زیادی توانسته است مشکل کمبود را برطرف کند.

ارتقای هتلینگ

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان، گفت: براساس این طرح، یک بخش بستری مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت، بازسازی شده است که انجام آن برای بخش‌های عمومی دیگر و نیز برخی فضاهای درمانی از قبیل بلوک زایمان، اتاق عمل و CRS وجود دارد. همچنین این مرکز درمانی در ارزیابی اعتباربخشی بیمارستانی، موفق به کسب رتبه درجه یک شده است.

کد خبر: 51906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =