کولبرها تحت پوشش تعاونی مرزنشینان قرار می‌گیرند

به گفته مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مرزنشینان ایران، کولبرها تحت پوشش این اتحادیه قرار می‌گیرند.

غلامرضا معمارزادگان مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مرزنشینان ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: این اتحادیه در ۱۷ استان کشور عضو دارد.

وی افزود: هر کدام از استان‌ها یک عضو برای ما به حساب می‌آیند. به‌عنوان مثال کل استان گیلان برای ما یک عضو به و یا استان سیستان و بلوچستان برای ما یک عضو به حساب می‌آید.

به گفته معمارزادگان، در اتحادیه‌های استانی مردم عضو هستند و هر یک از استان‌ها بین پنج تا ۲۰ هزار نفر عضو دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کل ایران نزدیک به ۱۱ میلیون نفر را تحت پوشش داریم. فعالیت اعضای اتحادیه استانی مربوط به صادرات و واردات است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مرزنشینان ایران با اشاره به راکد بودن اتحادیه سراسری طی یک دهه گذشته عنوان کرد: از یک ماه قبل اتحادیه سراسری احیا شد و از این پس قصد داریم برنامه‌هایی برای حمایت از اقشار مرزنشین اجرا کنیم.

وی درباه لزوم احیای اتحادیه سراسری مرزنشینان گفت: حدود ۱۰ سال این اتحادیه راکد مانده بود. هر ساله هیات وزیران یک سهمیه خاصی برای صادرات و واردات مرزنشینان در نظر می‌گرفت اما این تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها نمی‌توانستند فعالیت خود را انجام دهند و از این محل درآمدزایی داشته باشند.

معمارزادگان بیان کرد: در حال حاضر ما می‌خواهیم اتحادیه استانی را فعال کنیم که صادرات و واردات خودشان را انجام دهند. طبیعتا اعضای ما به پوشش بیمه‌ای و حمایت‌های دیگر هم نیاز خواهند داشت که این مسایل را پیگیری خواهیم کرد. در حال حاضر اعضا به صورت خویش فرما خود را بیمه کرده‌اند.

وی افزود: یکسری برنامه‌هایی داریم که خدمات مناسبی به اعضا ارائه دهیم. از یکی دو ماه آینده برنامه‌های خود را اجرایی خواهیم کرد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مرزنشینان ایران درباره حضور کولبرها در اتحادیه مرزنشینان گفت: جدیدا کارگروه ماده ۱۲ که بالاترین تصمیم گیرنده برای مرزنشینان است، مساعدت لازم را برای اینکه کولبرها هم تحت پوشش اتحادیه مرزنشین‌ها قرار گیرند، انجام داده است تا این قشر هم از حق و حقوق قانونی خوبی برخوردار شوند و خدای نکرده مشکلاتی که می‌شنوید برای آنها پیش نیاید.

کد خبر: 52316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =