پیگیر خدمات‌رسانی به بازنشستگان هستیم

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پیگیر خدمات‌رسانی به بازنشستگان هستیم، گفت: از هرگونه پیشنهاد اصلاحی مدبرانه برای ارتقای وضع موجود صندوق‌های بازنشستگی استقبال می‌کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمدهادی زاهدی‌وفا» در آئین هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی از ۵۵ به ۷۶.۲ سال ارتقاء یافته است، گفت: این افزایش ۲۰ ساله امید به زندگی دستاورد بزرگی است که  تکلیفی را برای مجریان و قانون‌گذاران ایجاد می‌کند.

وی افزود: در سال ۵۵ حدود ۳ درصد جمعیت در گروه سنی سالمندان بودند. در سال ۹۰ این رقم به ۸ درصد و در سال ۱۴۰۴ به ۱۰ درصد خواهد رسید.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبقه پیشکسوتان را مستحق‌ترین گروه برای دریافت خدمات متناسب با سن خود دانست.

وی یکی از مشکلات خدمات بهداشتی را برای این گروه سنی نظام ارجاع دانست و تأکید کرد که اشکالات موجود در این زمینه باید  رفع شود.

زاهدی‌وفا با اشاره به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اظهار داشت: بخشی از سهام صندوق‌های بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است؛ تأمین حدود ۸۰ درصد منابع صندوق برعهده دولت است. از هر طرحی در این زمینه و برای افزایش سهم صندوق در تأمین منابع  استقبال خواهیم کرد. یکی از اشکالاتی که در قانون‌گذاری مشاهده می‌شود این است که در احکام بودجه به دنبال منابعی باشیم که حتما تأمین شدنی باشند، گاهی قوانینی تصویب می‌شود که چون بودجه‌ آن دیده نشده عملیاتی نمی‌شوند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سیاست‌های کلی ابلاغی تأمین اجتماعی و برنامه هفتم توسعه و اصلاح وضعیت صندوق‌ها در دست طراحی و تدوین است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پیگیر خدمات‌رسانی به بازنشستگان هستیم، گفت: وزارت رفاه متکفل بحث یارانه‌هاست. یک قسمت از کار ما در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان  به این موضوع برمی‌گردد که سازمان هدفمندی باید تغییرات ترکیب‌بندی خانوارها را به ما اعلام کنند. این اطلاعات از دولت گذشته به روز نشده بود. یک روایت این است که از سال ۹۳ و روایت دیگر این  که از سال ۹۹ به‌روزرسانی انجام نشده بود.

وی با اشاره به برخی مشکلات در ترکیب‌بندی خانوار در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و انجام "وسع‌ سنجی‌ها" گفت: وزارت رفاه بر اساس اطلاعات موجود، وسع سنجی را انجام می‌دهد ما تلاش کردیم طی یکی دو ماه گذشته مجدد وسع سنجی انجام دهیم اما این یک فرآیند رو به تکامل است و اگر مردم اعتراض و مشکلی دارند، اطلاعات خود را اصلاح و اعلام کنند تا بتوانیم روی آن اقدام کنیم.

وی گفت: کسانی که اعتراض دارند می‌توانند با شماره ۶۳۶۹ تماس برقرار کنند و یا از طریق سایتی که در روزهای آینده اعلام می‌شود موارد خود را ثبت کنند. امید است بتوانیم در این دولت خبرهای خوشی برای خانه‌دار شدن بازنشستگان داشته باشیم.

پیشنهاد اختصاص ۲۰ درصد بودجه رفاهی دستگاه‌ها به بازنشستگان

در ادامه این همایش «محمد اسکندری» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در فصل بودجه پیشنهاد داده بودیم که هرچه دستگاه‌های اجرایی بودجه رفاهی بگیرند، ۲۰ درصد آن به بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: اگر این موضوع در قالب حکمی ساده در بندی از مفاد بودجه در نظر گرفته شود در این صورت بار مالی هم به دنبال نخواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اینکه زمین‌هایی برای مسکن بازنشستگان در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: این موضوع را به وزارت مسکن انتقال داده‌ایم اما هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده و امید است بتوانیم در این دولت خبرهای خوشی برای خانه‌دار شدن بازنشستگان داشته باشیم.

وی از پیگیری تشکیل شورای عالی کانون‌ها خبر داد و گفت: با جدیت به دنبال این موضوع هستیم. چرا که اگر بازنشستگان کانون منسجمی داشته باشند بهتر می‌توانند از خود دفاع کنند.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ درصد منابع پرداخت حقوق‌ها از محل سرمایه‌گذاری صندوق تأمین می‌شود در حالی که در گذشته این رقم صفر تا ۵ درصد بود.

به گفته وی ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل کسورات شاغلین دریافت می‌کنیم و در مجموع می‌توان گفت بیش از ۲۸ درصد منابع حقوق توسط کسورات کارمندان تأمین می‌شود.

کد خبر: 52333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =