۵۴ درصد از جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به پوشش ۵۴ درصدی از جمعیت استان گفت: بیمه سلامت در طرح «دارویار» نقش تضمین پرداخت افزایش قیمت دارو به داروخانه را ایفا می کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، محمود عاطف راد صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه یک میلیون و ۳۸۴ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۸۰ هزار نفر به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان درصد برخورداری این بیمه در بین جمعیت گیلان ۵۴ درصد عنوان کرد و افزود: بیمه سلامت در طرح «دارویار» نقش تضمین پرداخت افزایش قیمت دارو به داروخانه را ایفا می‌کند.

عاطف راد با بیان اینکه اگر فردی بیمه درمانی ندارد به مدت سه ماه می‌تواند با مراجعه به مراکز پیشخوان یا سایت بیمه سلامت من، درخواست بیمه رایگان درمانی ارائه کند، ادامه داد: افراد می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه درمانی خود آگاه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه سامانه‌ها در طرح «دارویار» به گونه‌ای طراحی شده است که پرداخت از جیب مردم به هیچ عنوان قبل و بعد از اجرای طرح تفاوت نکند، اضافه کرد: افراد می‌توانند با تماس با سامانه ۱۹۰ سازمان غذا و دارو شکایت خود را نیز در این خصوص مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم اقلام بیشتری از دارو را زیر چتر حمایت بیمه قرار می‌دهد، افزود: با اجرای طرح «دارویار» قیمت دارو به سمت واقعی شدن پیش می‌رود.

کد خبر: 52438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =