تنها راه ایجاد اشتغال حمایت از تولید است

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه طرح‌های اشتغال زایی سالهای قبل شکست خورده و فکر می‌کنیم با پول دادن، اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش تقدیر از کارآفرینان نمونه استان تهران با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم با تدابیر رئیس جمهور مسئله اشتغال و تولید جزو اولویت دستگاه‌ها قرار گرفته است، گفت: سیگنال اصلی این دولت و فعالان اقتصادی اهمیت دادن به تولید و اشتغال است. شخص رئیس جمهور در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ دو بار جلسه شورای عالی اشتغال را تشکیل داد که در دولت‌های سابق سالی یک بار آن هم نه در سطح رئیس جمهور این اتفاق می‌افتاد.

وی با تأکید بر اینکه حل مشکل کارفرما و کارگران در همه سطوح دولت پیگیری می‌شود، افزود: وزارت کار از نظر ساختاری وظیفه‌ای در حوزه تولید ندارد بلکه هماهنگ کننده بازار کار است. با این حال درب اتاق مدیران این وزارت به روی کارآفرینان باز است. وظیفه ما پیگیری حل مشکل کارفرمایان است ولو اینکه به وزارت تعاون بازنگردد.

کریمی بیرانوند ادامه داد: حاکمیت نمی‌تواند شغل ایجاد کند. اگر در اقتصاد دخالت کند پایدار نیست بنابراین اگر طراوتی در بازار کار ایجاد می‌شود توسط کارآفرینان است.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مشکل اساسی در اشتغال داریم. یکی اینکه تنظیم کار میان دستگاه‌های مختلف برای ایجاد شغل نداریم که در دولت سیزدهم این مشکل رفع شده و دولت در حال تقسیم کار بین دستگاه‌ها ست و این تقسیم وظایف در چهار دهه گذشته در سطح حاکمیت رخ نداده بود.

وی افزود: مشکل بعدی این است که اشتغال را هدف گذاری می‌کنیم نه تولید را. در حالی که همه طرح‌های اشتغال زایی در سالهای گذشته تقریباً شکست خورده است. فکر می‌کنیم با پول دادن، اشتغال ایجاد می‌شود. حال آنکه چیزی که مشکل بیکاری را حل می‌کند، فقط تولید است و هیچ متغیری در اقتصاد نداریم که به اندازه تولید اشتغال زا باشد.

کد خبر: 52443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =