تامین‌اجتماعی پشتیبان کارگران در دسترسی به درمان

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی زکریای رازی قزوین، خدمات این مرکز درمانی را با توجه به بافت کارگر نشین استان، با استقبال بیمه‌شدگان نه تنها مردم شهر قزوین بلکه سایر شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار عنوان کرد و رایگان بودن خدمات تامین‌اجتماعی را پشتیبان کارگران و اقشار زحمت‌کش جامعه در دسترسی به درمان دانست.

دکتر سعید مخلوقی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی با ۲۵۶ تخت ثابت و ۲۵۰ تخت فعال در شهر قزوین فعالیت دارد، افزود: بسیاری از خدمات تخصصی پزشکی در حوزه بستری و سرپایی این مرکز ارائه می‌شود و حوزه بستری بیمارستان از بخش‌های نورولوژی، داخلی، دیالیز، قلب، CCU، ICU، بخش اطفال و نوزادان، بخش جراحی زنان، ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی چشم، گوش‌وحلق‌وبینی، جراحی اعصاب و اتاق عمل تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در بخش پاراکلینیک نیز خدماتی از جمله آزمایشگاه، پاتولوژی، تصویربرداری دیجیتال، CT اسکن، ماموگرافی و MRI ارائه می‌شود. همچنین داروخانه بخش‌های بستری و سرپایی نیز فعالیت دارد.

رئیس بیمارستان رازی قزوین با اشاره به خدمات حوزه سرپایی این بیمارستان، گفت: در این مرکز ۲۰ درمانگاه تخصصی به طور روزانه ارائه خدمت می‌کند و درمانگاه عمومی نیز در شیفت‌های صبح و عصر دایر است. اورژانس این مرکز نیز به صورت شبانه‌روزی بیماران را پذیرش می‌کند.

مخلوقی با توجه به بافت کارگری استان قزوین، تصریح کرد: ۶۰ درصد مردم جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند و در نتیجه بیش از نیمی از جمعیت استان از خدمات درمانی سازمان بهره‌مند می‌شوند. این مرکز به عنوان تنها بیمارستان تخصصی استان پذیرای بسیاری از بیمه‌شدگان شهر قزوین و سایر شهرستان‌های استان است و علاوه بر مراجعه عادی مردم، تعداد زیادی از بیماران از سایر مراکز به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: میزان استقبال از خدمات این مرکز به گونه‌ای است که در بخش سرپایی حدود ۲۲۰ هزار ویزیت عمومی و بیش از ۱۸۰ هزار ویزیت تخصصی در طول سال انجام می‌شود. همچنین در بخش بستری نیز با ضریب اشغال ۷۵ درصدی تخت‌ها حدود ۲۵ هزار بیمار از خدمات این بخش بهره‌مند شده و ۱۳ هزار بیمار از خدمات جراحی استفاده می‌کنند.

رئیس بیمارستان رازی قزوین اظهار کرد: براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد بیماران از خدمات سرپایی و بالای ۹۷ درصد از خدمات بستری رضایت‌مندی داشته‌اند.

خدمات کرونا

مخلوقی با اشاره به خدمات این مرکز درمانی به بیماران کرونا، گفت: بیمارستان رازی از آغاز همه‌گیری کرونا و از بهمن سال ۹۸ جزو نخستین مراکزی بود که با تشکیل کمیته بحران، به کمک بیماران کرونا شتافت.

وی تصریح کرد: در این مرکز درمانی هم‌زمان و همسو با مرکز تخصصی عفونی استان که زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی استان قرار داشت، بخش کووید۱۹ راه‌اندازی شد و در مدت ۳۰ ماه گذشته که بیماری کرونا، بحث اول درمان کشور بود، حدود ۸ هزار بیمار مبتلا به این بیماری از خدمات بستری بیمارستان رازی بهره‌مند شدند. خداراشکر کمترین میزان مورتالیتی و فوت در مقایسه با سایر مراکز درمانی استان در این بیمارستان اتفاق افتاد.

رئیس بیمارستان رازی قزوین افزود: در بخش سرپایی نیز ضمن پذیرش بیماران کرونا، با ایجاد درمانگاه حاد تنفسی به بیمه‌شدگان درگیر با این بیماری خدمت رسانی شد و علاوه بر آن در بخش اورژانس نیز پذیرای این بیماران بودیم.

کد خبر: 52458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =