بهینه شدن خدمات دندانپزشکی تامین‌اجتماعی

سرپرست پلی‌کلینیک تامین‌اجتماعی شهید مفتح (اداره‌کل درمان استان تهران) ضمن تشریح برنامه‌های تامین‌اجتماعی که منجر به استفاده بهینه از نیروهای دندانپزشکی و نیز تجهیزات و امکانات این حرفه شده است، یکی از مهمترین مسائل این گروه شغلی را عدم به‌روز رسانی شدن تعرفه خدمات دندانپزشکی و محاسبه این خدمات براساس تعرفه سال ۱۳۹۹ عنوان کرد.

دکتر سکینه نوری‌پور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به رویکرد جدید اداره‌کل درمان استان تهران در راستای تامین نیروهای دندانپزشکی در سال‌های اخیر، افزود: براساس مقررات جدید، تقسیم ردیف‌های ۱۷۵ ساعتی بین دو نفر فراهم شد و به این ترتیب دندانپزشکانی به عنوان قرارداد ساعتی جذب شدند که می‌توانستند به صورت ۱۰۰ ساعت و ۷۵ ساعت با مراکز همکاری داشته باشند.  

وی افزود: از این‌رو شیفت‌های عصر واحد دندانپزشکی بسیاری از مراکز سرپایی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ فعال شد و اهمیت این مسئله علاوه بر تامین نیروی دندانپزشکی از این منظر قابل توجه است که امکان پاسخگویی به نیازهای دندانپزشکی کارگران و کارمندانی که فرصت مراجعه به مراکز دندانپزشکی را در شیفت صبح نداشتند، در شیفت بعدازظهر میسر شد.

سرپرست پلی‌کلینیک شهید مفتح همچنین طرح تجمیع واحدهای دندانپزشکی را از دیگر طرح‌های مناسب در حوزه دندانپزشکی عنوان کرد و افزود: این طرح در راستای نگه‌داشت تجهیزات و استفاده بهینه از وسایل دندانپزشکی اجرایی شد. به ویژه اینکه نگه‌داشت تجهیزات دندانپزشکی بسیار سخت و تهیه آن بسیار گران است؛ اجرای طرح کمک کرد تا تجهیزات مراکز دندانپزشکی از وضعیت راکد در شیفت‌های غیر تعریف شده آن مراکز، خارج و امکان استفاده از این تجهیزات در شیفت‌های بعدازظهر میسر شود.

نوری‌پور یکی از مهمترین مسائل مربوط به حوزه دندانپزشکان را مربوط به تعرفه‌های دندانپزشکی عنوان کرد و افزود: تعرفه‌ خدماتی که به دندانپزشکان سازمان در سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود، براساس تعرفه سال ۱۳۹۹ است و متاسفانه ادامه‌دار بودن این مسئله می‌تواند سبب خروج برخی از دندانپزشکان از تامین‌اجتماعی می‌شود. انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر مسئولان محترم سازمان نظر نهایی خود را درباره تعرفه دندانپزشکان ابلاغ کنند و درحال حاضر تمامی همکاران در واحدهای مختلف سرپایی و بستری که دارای واحد دندانپزشکی است، با تعرفه سال ۹۹ ارائه خدمت می‌کنند.

جراح دندانپزشک با بیان اینکه در پلی‌کلینیک شهید مفتح، کمترین آمار شکایت مربوط به دندانپزشکی است، افزود: علت این مسئله به نحوه تعامل کادر دندانپزشکی با بیماران بازمی‌گردد؛ بسیاری از همکاران در واحد دندانپزشکی از منشی‌ها گرفته تا پزشکان، با برخورد مناسب و صرف وقت کافی برای هر یک از مراجعه کننده‌ها محیط آرام توام با احساس امنیت را برای بیماران فراهم می‌کنند.

کد خبر: 52463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =