مهم‌ترین حلقه‌ی تولید حضور سرمایه انسانی زبده و کارآمد است

مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر استان تهران با حضور سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، محسن منصوری استاندار تهران، حامد ویس کرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، کریمی بیراوند معاون اشتغال وزارت عاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران محسن منصوری استاندار و رئیس کارگروه اشتغال استان تهران در این مراسم مهم‌ترین حلقه‌ی تولید در کشور را حضور سرمایه انسانی زبده و کارآمد دانست و افزود: ما درکشور خود کم و کسری در حوزه تولید نداریم. به خصوص در تهران ظرفیتهای بزرگی داریم؛ تهران مسیر دسترسی قابل توجهی است و همجواری با استان‌های پرجمعیت ظرفیت بازار ما را روز به روز بیشتر کرده است. همچنین جامعه فعال کارگری در استان تهران سرمایه کم نظیری برای ماست. در نهایت اثرگذارترین بخش در حوزه‌ی تولید جامعه کارفرمایی هستند.  
 وی گفت: دولت تعهداتی نسبت به جامعه تولید دارد و سیاست‌های کلی نظام به این سمت و سو است. از تعهدات ما به جامعه تولید این است که بتوانیم مسیر تولید را هموار کنیم و موانع را برداریم. که بخشی از این اصلاحات باید در حوزه‌ی فرآیندها و بخشی در حوزه قوانین باشد.  
 منصوری گفت: یکی از گره‌های بزرگ در تولید بحث محدودیت شعاع ۱۲۰کیلومتر بود که این از هر جهت تولیدکننده را تحت فشار گذاشته بود و دولت ایند قانون را اصلاح کرد و امروز خیلی از کارفرمایان ما برای توسعه کار خود از این اقدام بهره‌مند شدند. این انعطاف در قانونگذاری در ابتدا به نفع محیط زیست و بعد به نفع صنعت است.  
 استاندار تهران ادامه داد: ما حدود ۱۳هزار واحد صنعتی در سطح استان تهران داشتیم که در مسیرهای غیرساماندهی شده رشده کرده بودند. ما نه خدماتی از اینها می‌گرفتیم و نه خدماتی می‌دادیم. اینها اصطلاحا لکه‌های صنعتی بودند که دولت با تدبیر خود ۳۸ لکه صنعتی استان تهران را به شهرک صنعتی خصوصی تبدیل کرد.  
 وی ادامه داد: از جامعه صنعتی‌ای که در حاشیه شهر این لکه‌های صنعتی را ایجاد کردند، افرادی به عنوان هیئت مدیره شهرک صنعتی خصوصی انتخاب می‌شوند و ما مسائل این واحدها را پیگیری می‌کنیم.  
 محسن منصوری گفت: برخی از شهرستان‌ها از جمله فیروزکوه از محدودیت شعاع ۱۲۰کیلومتر رنج می‌برد و ما فیروزکوه را از این محدودیت خارج کردیم تا بتوانیم اقدامات جدی در حوزه‌ی تولید انجام دهیم.
وی تصریح کرد: ما در قالب ستاد تسهیل و کارگروه‌های اقتصادی هر هفته جلساتی را برای پیگیری امور برگزار می‌کنیم و در کارخانه‌ها حاضر می‌شویم تا مسائل را به صورت مصداقی حل کنیم.  
 استاندار تهران گفت: در موارد متعددی ما با کوچکترین کمکی به تولیدکننده توانستیم اشتغال را افزایش دهیم. کارفرمایانی بودند که با کمک ما توانستند ظرف چند ماه ۳۰۰ تا ۱۰۰۰نفر اشتغال تولید کنند.  
وی ادامه داد: ما موظف هستیم تمام ظرفیتهای دولت را به نفع کارفرمایان هدفمند و قانونمند صرف کنیم تا از این طریق به ظرفیت تولید و اشتغال کمک کنیم. در این مسیر کانون‌ها و تشکل‌های حوزه کارفرمایی ماموریت جدی دارند.  
 محسن منصوری استاندار تهران تصریح کرد: یکی از اقدامات ما دراستان تهران باید متشکل کردن جامعه کارفرمایی استان تهران باشد. اگر این اتفاق در استان تهران به درستی بیفتد به کل کشور تسری پیدا می‌کند.  
 وی بیان کرد: در تهران فضای مناسبی برای فعالیت اقتصادی و آرامشی در حوزه بازار و کارگری وجود دارد.  
 رئیس کارگروه اشتغال استان تهران به برنامه‌ی اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگ اقتصادی در تهران با آرامش کامل اجرا شد در حالیکه دشمن به این مسئله چشم دوخته بود. همراهی جامعه کارگری و کارفرمایی باعث شد ما کوچکترین مشکلی در اجرای طرح بزرگ اقتصادی در تهران نداشته باشیم. البته ما می‌دانیم با اجرای این طرح به کارفرمایان فشار وارد شد اما الان از این شرایط خارج شدیم و بخشی از اهداف ما در جراحی اقتصادی به ثمر رسید و بخشی دیگر هم باید پیگیری شود.  
 استاندار تهران گفت: برخی معتقدند زمان مناسبی برای اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی و تخصیص یارانه نبود اما ما شفاف گفتیم که چاره‌ای برای انجام این کار نداشتیم.  
 وی با بیان اینکه چاپ پول خط قرمز دولت است، تصریح کرد: ما دو مسیر بیشتر نداشتیم؛ یک مسیر قبلی بود که اگر آن را ادامه می‌دادیم باید امسال حدود ۶۰۰هزار میلیارد تومان یارانه می‌دادیم. برای پرداخت این میزان یارانه باید پول چاپ می‌کردیم که این به نفع اقتصاد نبود. استاندار تهران ادامه داد: ما در این مدت یک ساله‌ی دولت پول بدون پشتوانه چاپ نکردیم که اگر این اتفاق بیفتد تورم مضاعف در کشور ایجاد می‌شود.  
 استاندار تهران گفت: دولت روی خط قرمزِ چاپ پول محکم ایستاده است. ما سختی‌های کمبود منابع را به جان خریدیم خب هزینه‌ی آن را هم باید پرداخت کنیم. ما زیر بار سنتهای غلط اقتصادی نمی‌رویم.  
 منصوری بیان کرد: دولت طرح اقتصادی خود را اجرا کرد چون می‌دانست این کار به نفع مردم است. هنوز هم معتقد هستیم ولو اینکه این طرح خسارت اجرایی در کوتاه مدت داشته باشد، اما اجرای درست طرح در دراز مدت به دولت عزت می‌دهد چون به نفع مردم و اقتصاد و حوزه تولید است.  
 
رئیس کارگروه اشتغال استان تهران گفت: مشکل اشتغال در برخی از شهرستان‌های استان تهران به طور کامل حل شده است. به طور مثال در پاکدشت بیکار نداریم و خیلی از کارگاه‌های ما به دنبال کارگر می‌گردند اما پیدا نمی‌کنند، همچنین در رباط کریم مشکل اشتغال نداریم و این برای جمهوری اسلامی که توانسته اشتغال متناسب ایجاد کند باعث افتخار است. از طرفی باید مشکل کمبود کارگر را حل کنیم. البته در برخی از شهرستان‌ها همچنان مشکل اشتغال وجود دارد.

محسن منصوری استاندار تهران در خاتمه به سند آمایش استان تهران اشاره کرد و گفت: سند آمایش استان تهران پایه‌گذاری و رشد و توسعه دانش‌بنیان را پیش‌بینی کرده است.
 

کد خبر: 52484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =