در دولت سیزدهم با تدابیر رییس‌جمهور محترم مسئله‌ی اشتغال و تولید جزو اولیت‌ها قرار گرفت

چهاردهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان تهران روز سه‌شنبه ۴ مرداد در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم با تدابیر رییس‌جمهور محترم مسئله‌ی اشتغال و تولید جزو اولیت‌ها قرار گرفته است.  
وی گفت: سیگنال اصلی این دولت اهمیت دادن به تولید و اشتغال است. یکی از براهین واضح برای این امر تشکیل ۲ جلسه از شورایعالی اشتغال به ریاست شخص رئیس جمهور در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۰ است.  
کریمی بیرانوند ادامه داد: در این شورا مصوبات مهمی به تصویب رسیده که اکنون این مصوبات را پیگیری می‌کنیم. روح همراهی با کارآفربنان و صنعتگران و حل مشکل کارگران در دولت وجود دارد.  
 وی تاکید کرد: اگرچه وزارت تعاون یک دستگاه اجرایی در زمینه تولید و اشتغال نیست و نهاد ناظر و هماهنگ‌کننده بازار کار است اما وظیفه‌ی پیگیریِ مشکل کارفرمایان را برعهده‌ی خود می‌دانیم.  
 معاون اشتغال وزارت کار گفت: ما معتقدیم حاکمیت نمی‌تواند شغل ایجاد کند و اگر قرار است اشتغالی ایجاد شود این کار توسط کارافرینان انجام می‌شود.  
 کریمی بیرانوند به دو مشکل اساسی در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: اول اینکه متاسفانه در کشور تقسیم کار ملی در زمینه ایجاد شغل در طول چهار دهه نداشتیم. دوم اینکه ما همواره اشتغال را هدفگذاری کردیم و نه تولید را. ما همیشه فکر می‌کنیم اشتغال با پول دادن درست می‌شود اما باید بدانیم که اصلی‌ترین متغیر در اشتغال تولید است.  
محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه به پنج حوزه‌ی تولید اشاره کرد و گفت: مسائل حقوقی، زیر ساختی، تامین مالی، بازار و علم و فناوری پنج ضلع اصلی تولید هستند که ما باید روی اینها کار کنیم تا از این طریق اشتغال پایدار ایجاد کنیم. این پنج ضلع در طرح زیست بوم اشتغال در دوره‌ی وزارت قبل به رییس جمهور ارائه شده است.

کد خبر: 52485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =