تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی راستی آزمایی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از راستی آزمایی دو مرحله ای تعهد اشتغال دستگاه های اجرائی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ یاسر عبداللهی عابد در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل که با حضور مدیران دستگاه های اجرائی و بانک های عامل در محل سالن جلسات شیخ صفی استانداری برگزار شد گفت: یکی از ردیف های اعتباری جهت حمایت از سرمایه گذاری پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه می باشد که لازم است دستگاه های اجرایی نظارت کامل بر روند جذب و پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال پول پاشی در اعطا تسهیلات نیستیم افزود: پرداخت تسهیلات به متقاضیان و بنگاه های اقتصادی  با دو اولویت بهره‌برداری سریع و اشتغال بیشتر انجام می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد و خانگی از دیگر برنامه های موجود است که با همکاری دستگاه های بخشی، نهادهای حمایتی و بسیج سازندگی و با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پرداخت است.

یاسر عبداللهی با اشاره به رصد تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی گفت: اشتغال ثبت شده توسط دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری راستی آزمایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه دبیرکارگروه اشتغال گفت: مبلغ ۴۹۶ میلیارد تومان سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی است که تاکنون ۴۰۶ میلیارد تومان از آن پرداخت شده، که ضرورت دارد پرداخت مابقی تسهیلات توسط بانک‌های عامل از طرح های ارسالی تعیین تکلیف و پرداخت شود.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در قالب متمم به طرح های نیمه تمام بهرمند از تسهیلات اشتغال روستایی و از محل بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداخت شده در حال انجام است.

بهروز رحیم زاده افزود: مبلغ ۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه در سال‌جاری برای پرداخت به متقاضیان مشاغل خانگی استان اردبیل در نظر گرفته شده است که این رقم در سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان بود.

این جلسه احداث بازارچه محلی مشاغل خانگی توسط شهرداری برای عرضه مستقیم محصولات تولیدی فعالین این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت ...

کد خبر: 52489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =