محدودیت‌های قانونی موجب ناکارآمدی بهزیستی می‌شود

مددکار بهزیستی گفت: بهزیستی به دلیل اینکه با محدودیت‌های قانونی مواجه است در بسیاری از مواقع نمی‌تواند چندان کارآمد باشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، نرگس بیدار با بیان اینکه بهزیستی نقش بسیار مؤثری در حل بحران‌های اجتماعی دارد گفت: بهزیستی به کمک مراکزی که در اختیار دارد و با کمک آموزش‌هایی که ارائه می‌دهد می‌تواند به مردم راهکارهایی را آموزش دهد تا میزان بروز آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

این مددکار اجتماعی افزود: موضوع اینجاست که بهزیستی با اورژانس اجتماعی خود زمانی به یک مسئله ورود پیدا می‌کند که آسیبی رخ داده است و بهزیستی معمولاً هنگامی که یک آسیبی رخ داده است برای حل آن ورود پیدا می‌کند؛ طبیعی است که برای حل آن آسیب هم با محدودیت‌هایی مواجه است؛ مثلاً اورژانس اجتماعی اجازه ورود به منازل را ندارد و فردی که به دنبال یک نجات دهنده است باید در مواقع بحرانی با پلیس تماس بگیرد؛ حتی بعضاً پلیس هم در بسیاری از مواقع اجازه ورود ندارد. این محدودیت‌های قانونی موجب می‌شود کمک‌های بهزیستی در برخی مواقع اصلاً مفید نباشد.

بیدار با بیان اینکه هر آسیب اجتماعی یک یا چند عامل زمینه ساز دارد؛ گفت: مسائل مالی و تاب‌آوری متفاوت افراد از جمله این عوامل هستند. فقر مادر آسیب‌های اجتماعی است و طبیعی است که در شرایطی که وضع مالی بسیاری از افراد نامناسب است لازم است بهزیستی کمک‌های بیشتری به مددجویان داشته باشد.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: بهزیستی به دلیل اینکه با محدودیت‌های قانونی مواجه است در بسیاری از مواقع نمی‌تواند چندان کارآمد باشد.

کد خبر: 52492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =