تامین‌اجتماعی پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی حکیم جرجانی گرگان (گلستان)، این مرکز درمانی را به عنوان بازوی امدادرسان حوزه درمان کشور برای پذیرش، پایش و درمان بیماران کرونا توصیف کرد؛ آنگونه که در پیک پنجم، تمامی تخت‌های بیمارستان به بیماران کووید۱۹ اختصاص یافت. علاوه بر آن این بیمارستان را مرکز ارجاع زایمان‌های پرخطر برای مدیریت کرونا برشمرد.

دکتر سید امیرحسین موسوی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه این بیمارستان از ابتدای شیوع کرونا تعامل سازنده‌ای را با استانداری و دانشگاه علوم‌پزشکی در راستای خدمت رسانی به بیماران کرونا داشته است، افزود: طی برگزاری جلسات متعدد از ابتدای پیک اول تا اواخر خرداد سال ۹۹ طبق نظر ریاست دانشگاه، بیمارستان با راه‌اندازی بخش زایمان پرخطر و NICU به ظرفیت ۲۰ تخت، تبدیل به مرکز ریفرال زنان استان شد.

وی اظهار کرد: به این ترتیب تمامی اساتید، رزیدنت‌ها و انترن‌های گروه‌های زنان، اطفال و ... در این مرکز ساماندهی می‌شدند. این اقدام بنا به اظهار مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی، کمک بزرگی در جهت کنترل بیماری کرونا در سطح استان بود.

رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گرگان گفت: در مراحل بعد با اختصاص تخت‌های بستری عمومی و نیز ۳ تخت ICU اقدام به پذیرش بیماران کرونا کردیم که در پیک پنجم به دلیل افزایش بار مراجعات، تمامی تخت‌های بیمارستان به بیماران کووید۱۹ اختصاص یافت که شامل ۹۷ تخت اصلی بود. همچنین برای پاسخگویی بهتر و در راستای همراهی با وزارت بهداشت برای مهار بیماری، ناگزیر به استفاده از تخت‌های اکسترا تا ۱۵۰ تخت برای مبتلایان به کووید۱۹ شدیم.

موسوی در تشریح اقدامات این مرکز در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران کرونا با اشاره به راه‌اندازی تریاژ تنفسی، تصریح کرد: با راه‌اندازی این تریاژ، تیم تنفسی موظف به ارائه خدمت در هر شیفت کاری شدند که طی آن مراقبت و درمان بیماران بدحال کرونا فراهم و نیز آموزش‌های لازم به پرستاران مسئول برای مراقبت‌های بالینی ارئه شد.

وی ذخیره‌سازی و پشتیبانی مناسب از بخش‌ها با تهیه لوازم حفاظت فردی را از دیگر اقدامات این مرکز درمانی در زمینه مدیریت کرونا، برشمرد و ادامه داد: این وسایل به میزان کافی در اختیار کادر درمان قرار داده شد؛ در عین‌حالی که نظارت دقیق بر نحوه توزیع لوازم به منظور جلوگیری از هدررفت منابع به عمل آمد.

رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گرگان افزود: همچنین همکاری مضاعفی با بخش‌های پاراکلینیک به ویژه واحدهای آزمایشگاه و تصویربرداری به منظور انجام تست‌های آزمایشگاهی، تست PCR و انجام CT اسکن ایجاد شد.

موسوی اظهار کرد: از سوی دیگر با توجه به مرخصی استعلاجی برخی کارکنان که خود مبتلا به کرونا می‌شدند، همکاری مضاعفی بین بخش‌های بستری برای جایگزینی نیروها ایجاد شد که نتیجه آن رضایت‌مندی بیماران در دست‌یابی به خدمات مناسب بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی تانکر اکسیژن مایع از ابتدای شیوع کرونا و پیش از هرگونه کمبود اکسیژن، گفت: همچنین خرید و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز و دستگاه بای‌پپ به تعداد سه عدد در بیمارستان از جمله دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گرگان تصریح کرد: رعایت اصول ایزولاسیون تنفسی در تمامی بخش‌های بیمارستان و جلوگیری از ازدحام و حضور همراه بر بالین بیمار و گزارش‌دهی و آماردهی روزانه توسط واحد کنترل عفونت به دانشگاه علوم‌پزشکی، مدیریت درمان و ... در تمام مدت شیوع کووید۱۹ و حتی روزهای تعطیل، سایر اقدامات را شامل می‌شود و این اقدامات درحالی انجام می‌شد که مسئولان بیمارستان و مدیریت درمان نظارت و بازدید منظم از روند امور داشتند.

موسوی با بیان اینکه تعداد ۳ هزار و ۵۸۰ بیمار کووید۱۹ از خدمات بستری این مرکز بهره‌مند شدند، ادامه داد: از بین مراجعه کننده‌ها ۳ هزار و ۳۰۰ بیمار بهبود و ترخیص شدند و تعداد فوتی‌ها نیز ۲۷۴ نفر بوده است. همچنین ۱۰۰ بیمار از خدمات دارویی رمدسیویر بخش سرپایی بهره‌مند شدند.

کد خبر: 52507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =