آماده باش کامل نیروگاه خلیج فارس برای اعلان سطح قرمز هواشناسی

با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیل در استان هرمزگان، تمامی نیروهای فنی و اداری نیروگاه خلیج فارس بندرعباس در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه گازی خلیج فارس؛ با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی که از هفته گذشته تا روز پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ توسط مدیریت بحران استان هرمزگان اعلام شد، کارکنان نیروگاه گازی خلیج فارس نیز به صورت آماده‌باش قرار گرفتند تا در صورت نیاز از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش؛ با وجود بارندگی‌های شدید هفته گذشته در شهر قلعه قاضی اما خوشبختانه هیچگونه خسارتی به نیروگاه گازی خلیج فارس وارد نشد و این نیروگاه با تمام توان در حال تولید برق است.

لازم به ذکر است؛ شرایط جوی استان هرمزگان به دلیل فعالیت سامانه مونسون ناپایدار است و هواشناسی درباره باران شدید همراه با رگبار و رعدوبرق، تندباد، تگرگ و گرد و خاک هشدار سطح قرمز صادر کرده است. تا کنون سیلاب خسارات زیادی را به مسیرهای مواصلاتی و ابنیه فنی بعضی از شهرهای استان هرمزگان وارد کرده و در هفته جاری نیز سامانه بارشی مونسون در نقاط مختلف استان فعالیت و بخش‌های مختلف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شایان ذکر است؛ نیروگاه گازی خلیج فارس، در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق بندرعباس و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی مدل GT۱۳E۲ آلستوم در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شده است.

کد خبر: 52510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =