تجهیزات پیشرفته پزشکی؛ زیرساخت درمان با کیفیت

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی پیامبر اعظم(ص) شهر کرمان، ضمن تشریح تدابیر مدیریتی این مرکز در زمینه درمان بیماران کرونا و نیز تامین دارو، تجهیزات پیشرفته پزشکی را در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها موثر عنوان کرد و برخورداری مراکز درمانی از این‌گونه تجهیزات را سبب ارتقای کیفیت درمان دانست.

دکتر فرزین کی‌نیا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه بیمارستان‌ها از نهادهای مهم ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می‌روند، افزود: یکی از مسائل مهم این مراکز، مدیریت موثر تجهیزات پزشکی است؛ زیرا برخورداری از تجهیزات پزشکی پیشرفته در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماران نقش موثری دارد.

وی اظهار کرد: تیم مدیریتی این بیمارستان نسبت به مسئله تجهیزات پزشکی اهمیت بسیاری قائل است؛ در این مرکز تلاش بر این است تا با تامین تجهیزات پزشکی به تعداد کافی و کیفیت مناسب و به‌کارگیری پرسنل کارآزموده برای کار با دستگاه‌ها، موقعیت بیمارستان در ارائه خدمات تشخیصی ارتقا یابد و پاسخگویی به بیماران در این حوزه تضمین شود.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان، گفت: همچنین برای جلوگیری از بروز مشکل در زمینه تجهیزات پزشکی، برنامه مدون و زمان‌بندی شده نگهداری از تجهیزات و آموزش تکنسین‌های مربوطه طراحی شده است و درحال حاضر درصدد جانمایی دستگاه CT آنژیوگرافی برای ارائه خدمات با کیفیت بهتر هستیم.

چگونگی تامین‌ دارو

کی‌نیا با اشاره به اقدامات این مرکز درمانی درخصوص تامین دارو، تصریح کرد: حوزه دارویی بیمارستان با هماهنگی مدیران داروخانه‌های بیمارستانی و  کمیته‌های بیمارستانی (شامل کمیته‌های دارو، درمان و بررسی نسخ و کمیته اقتصاد درمان) پی‌گیری و مدیریت می‌شود. همچنین با برقراری ارتباط نزدیک با بخش‌های بیمارستانی، پزشکان و کادر پرستاری از مشکلات حوزه دارویی مطلع شده و راهکارهای منطقی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر راهکارهایی مانند اجرای سیستم‌های نوین توزیع دارو از جمله سیستم نسخه‌پیچی تک دوزی (Unit-dose dispensing)، به‌کار گرفتن پرسنل کارآمد در داروخانه و بررسی عملکرد و توانایی‌های شغلی نیروهای دارویی از جمله تمهیداتی است که در مدیریت دارویی بیمارستان به‌کار گرفته می‌شود.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان، با بیان اینکه سفارش داروهای مورد نیاز در بیمارستان براساس فارماکوپه دارویی بیمارستان انجام می‌شود، افزود: بعضا کمبودهای کشوری در زمینه برخی داروها سبب ایجاد اختلال در دسترسی به اقلام مورد نیاز می‌شود که در این صورت با پی‌گیری از سازمان غذا و دارو، برخی مشکلات برطرف می‌شود. اما داروهای سهمیه‌ای با توجه به پرداخت‌های به‌موقع به شرکت‌های دارویی به صورت ۱۰۰درصد جذب می‌شود.

وضعیت ارتقای هتلینگ

کی‌نیا با اشاره به اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان اظهار کرد: ارتقای هتلینگ در چهار محور تجهیزات و امکانات، بهداشت، رفاهی و تاسیسات‌وساختمان باید انجام شود که این مرکز براساس درخواست‌ها و نیازسنجی‌ها، ارتقای هتلینگ را در سه محور تجهیزات و امکانات، بهداشت و محور رفاهی براساس اعتبار تخصیص یافته به پایان رسانده و پیشرفت ۱۰۰درصدی داشته است. در محور تاسیسات و ساختمان نیز ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم که درحال انجام است. همچنین بیمارستان در آخرین دوره اعتباربخشی بیمارستان‌ها موفق به کسب رتبه درجه یک شده است.

وی یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را کمبود نیروی انسانی به ویژه نیروی پرستاری عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد مراجعه به این مرکز درمانی در سال‌های اخیر که ناشی از ارائه خدمات متنوع درمانی، ارتقای کیفیت درمان و رایگان بودن خدمات است، هزینه‌های بیمارستان درحال افزایش است و از سوی دیگر روند رو به افزایش میانسالی در کشور بار مراجعه را فزونی داده و بیمارستان نیز لاجرم به افزایش حجم کاری برای حفظ کیفیت خدمات و ایجاد رضایت‌مندی بیمه‌شدگان شده است.

تقدیم ۲ شهید سلامت

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان، با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری بحران کرونا، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به عنوان یکی از مراکز اصلی و ریفرال درمان کرونا در استان انتخاب شد، تصریح کرد: این مرکز درمانی به عنوان خط مقدم جبهه نبرد علیه کرونا قرار گرفت.

کی‌نیا ادامه داد:‌ با توجه به اینکه این همه‌گیری فضایی متفاوت برای کنترل و مدیریت شرایط ایجاد کرده بود، به سرعت تمهیدات مناسبی را برای ارائه خدمات موثر و با کیفیت به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اتخاذ کردیم.

وی با اشاره به آمار ارائه خدمات به بیماران کووید۱۹، افزود: طی همه‌گیری کرونا ۱۴ هزار و ۲۷۳ بیمار از خدمات بستری بیمارستان بهره‌مند شدند و تعداد فوتی‌ها نیز ۸ درصد بود که از نسبت آمار کشوری بسیار پایین‌تر بوده و نشان از کیفیت بالای خدمات در بیمارستان دارد.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان، اظهار کرد: تلاش و زحمات کادر درمان نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه در راه مبارزه با این بیماری ۲ تن از کارکنان، شهید سلامت شدند.

کد خبر: 52529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =