مهارت آموزی راه نزدیک برای اشتغال پایدار است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: مهارت آموزی راه نزدیک یه اشتغال پایدار است که در گذشته جوانان معمولا به به این سمت حرکت می کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، علیرضا منادی سفیدان در آیین جشنواره ملی مهارت اظهار داشت : افراد ماهر معمولا سه درصد از افراد جامعه هستند که دیگر افراد جامعه از قبل این افراد امرار معاش دارند.
وی افزود : نقطه آغاز مهارت آموزی در جامعه از خانوده شروع می شود.
وی اضافه کرد : مهارت در واقع شایستگی حرفه ای بالاتری را برای افراد به دنبال خواهد داشت رتبه بندی که در خصوص معلمان و فرهنگیان در جریان اجرا است، برای مربیان آموزش مهارتی نیز قابلیت اجرایی دارد.  
منادی سفیدان بیان داشت: نوشتن اساسنامه تشکیل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که تا به حال دارای قانون نبوده، در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.  
این نماینده مجلس ادامه داد : در این قانون رتبه بندی مربیان مهارت آموزی نیز دیده شده است و در واقع سال‌های آموزشی که مربیان داشته اند باید در شرایط آنها اثر گذار باشد.  
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :مربیان آموزش مهارت در واقع افراد عادی نیستندو آنها بخشی از زنجیره تامین هستند و در جهان امروز زنجیره های تامین سازمان‌ها با یکدیگر رقابت می کنند.  
وی اضافه کرد : ایرانیان در طول تاریخ ماهر بوده اند و بخش مهمی از زنجیره تامین اشاره شده در واقع نیروی انسانی ماهر است که در همه جای این زنجیره قرار دارند.
به گفته منادی سفیدان، تربیت نیروی انسانی ماهر و شکل گیری زنجیره تامین می تواند توان رقابتی را افزایش دهد.

کد خبر: 52569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =