فعالان مهارت آموزی افسران توسعه کشور هستند

سرپرست‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت :فعالان مهارت آموزی و شاغل در حوزه فنی و حرفه ای افسران رشد و توسعه کشور هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، محمدهادی زاهدی وفا امروز در  آیین جشنواره ملی مهارت اظهار داشت: از دهه ۷۰ در جهان و ایران اقتصاد دانش بنیان مطرح شد و مدل های رشد تحت عنوان رشد درون زا مورد توجه قرار گرفت.  
وی اضافه کرد : در این راستا فرایندهای انباشت دانش و انباشت نیروی انسانی در حو زه اقتصاد در جهان مورد تمرکز قرار گرفته است.  
وی بیان داشت: در فرایندی که دانش بنیانی بر مبنای سرمایه انسانی قرار می گیرد انباشت مهارت مورد توجه است و به رشد کشورها بر پایه نیروی انسانی  و دانش مهارتی توجه شده است.  
سرپرست وزارت کار ادامه داد : کشورهای توسعه یافته شرقی در حوزه آموزش نیروی انسانی بسیار موفق عمل کرده اند.  
وی همچنین افزود: فعالان مهارت آموزی و شاغل در حوزه فنی و حرفه ای افسران رشد و توسعه کشور هستند 
زاهدی وفا در ادامه گفت:آینده کشور در گرو تلاش و کوشش مهارت آموزان فنی و حرفه ای خواهد بود و در آینده به سمت بازار کار دانش بنیان حرکت خواهیم کرد.  
وی بیان داشت :تغییر و تحولات آتی بازار کار باید مورد رصد قرار گرفته و در سیاستگذاری های بخش مهارت آموزی مورد توجه قرار گیرد.  
وی ادامه داد : ایجاد فضای قانونی در مجلس شورای اسلامی به توسعه مهارت آموزی کمک خواهد کرد.  
سرپرست وزارت کار اظهار داشت : در فضای رقابت اقتصادی بسیاری از مهارت ها از گردونه بازار کار حذف می شوند که در حوزه صنایع دستی قابل حمایت است.  
وی اضافه کرد :در فضای بزرگ تر در رقابت جهانی باید نسل آتی ماهران را در کشور تربیت کنیم و در واقع مهارت های نیروی انسانی مزیت رقابتی اقتصاد و تولید در بازار جهانی است.
زاهدی وفا گفت :هر چقدر فعالان مهارت آموزی در این صحنه پیشرفت داشته باشند ما در دولت نیز حمایت های لازم را خواهیم داشت.

در حاشیه این مراسم با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، رئیس کمیسیون آموزش مجلس و معاونان وزارت کار، از ۵۰۰ استاندار شایستگی در حوزه مهارت آموزی تقدیر و از  سامانه خدمات رسانی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای رونمایی شد.

همچنین در بخش دیگری از مراسم امروز لباس همسان مهارتی برای استفاده در مراکز آموزش مهارت سراسر کشور نیز مورد رونمایی قرار گرفت.
در پایان این مراسم نیز جمعی از فعالان حوزه آموزش مهارت تحت عنوان "سفیران مهارت"، "خیران مهارتی"، مربیان مراکز مهارت آموزی، افراد مهارت آموخته و مشاوران آموزشی سراسر کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر: 52571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =