پیگیری جهش مسکن در برنامه‌های هفته تعاون

معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام پیگیری سیاست‌ها و فعالیت‌های مرتبط با جهش مسکن، از آمادگی معاونت تعاون این وزارتخانه برای اجرای برنامه‌های گسترده مرتبط با هفته تعاون در شهریورماه خبر داد.

مهدی مسکنی به آتیه‌آنلاین گفت: بر اساس تقویم حوزه تعاون، برنامه‌های "هفته تعاون" از هفتم تا سیزدهم شهریورماه سال‌جاری برگزار می‌شود که شامل فعالیت‌های متنوعی در راستای سیاست‌های حوزه تعاون است.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: با تدوین فعالیت‌های آتی بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ در حوزه سیاست‌های مرتبط با این حوزه اتفاقات مثبت و بسیار خوبی رقم خواهد خورد که در قالب  هفته تعاون و برنامه‌های این مناسبت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه موضوعات مرتبط با هویت تعاون در چارچوب برنامه‌های هفته تعاون دیده شده که مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: گردهمایی سراسری اتحادیه‌های بخش تعاون در قالب کارگروه‌های مرتبط با مسائل حوزه تعاون را برای اولین بار در قالب برنامه‌های اجرایی هفته تعاون در شهریورماه سال‌جاری شاهد خواهیم بود.  

پیگیری تحقق جهاد تبیین در حوزه تعاون

مسکنی همچنین با بیان اینکه اتحادیه‌های حوزه تعاون با حضور در این گردهمایی‌ها مسائل و چالش‌های مرتبط با فعالیت تعاونی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، افزود: آنچه که ما در معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱ به عنوان یکی از بازرترین و مهم‌ترین مسائل حوزه‌های مرتبط با بخش تعاون دنبال می‌کنیم در راستای جهاد تبیین است.    

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: فعالیت‌ها، سیاست‌ها و اقدامات مربوط به بخش تعاون را در راستای برنامه‌های مشخص شده هفته تعاون در سال‌جاری در حوزه جهاد تبیین به دو صورت محتوا و ارائه دنبال می‌کنیم که در قالب نشست‌های مختلف با حضور تعاونگران و فعالان این بخش به این موضوعات خواهیم پرداخت.

نشست سراسری تعاونگران در اواخر مرداد ۱۴۰۱

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در راستای برنامه‌های حوزه تعاون در روزهای ۲۶ و ۲۷ مردادماه نیز نشست تعاونگران کل کشور در مجموعه دانشگاه آزاد برگزار می‌شود به آتیه‌آنلاین گفت: در این نشست سراسری بخش تعاون، کارشناسان، مدیران و فعالان حوزه تعاون آمادگی لازم را برای برنامه‌های جدید حوزه تعاون خواهند داشت.

مسکنی در ادامه بیان داشت: مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه تعاون در نشست مردادماه برنامه‌های جهش مسکن و هدفگذاریهای هفته تعاون را دنبال می‌کنند.  

تعاون در ایران و جهان به روایت آمار

فعالیت بیش از یکصدهزار تعاونی و عضویت نزدیک به ۶۰ میلیون نفری ایرانیان در این شرکت های تعاونی و همچنین اشتغال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزارنفری در این شرکت ها نشان از اهمیت حضور تعاونی‌ها در اقتصاد کشور دارد.

همچنین سهم ۲۵ درصدی مشخص شده بخش تعاون در اقتصاد کشور که در قانون اساسی به آن اشاره شده است، ضرورت سیاستگذاری و تعیین اهداف اقتصادی، تولیدی و اشتغال را بر مبنای فعالیت تعاونی‌ها مشخص می‌کند.

بر اساس آمار این اتحادیه بیش از ۱۲ درصد از جمعیت جهان عضو تعاونی‌ها هستند و گردش مالی ۳۰۰ تعاونی بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۰، دو هزار و ۱۴۶ میلیارد دلار بوده است. تعاونی‌ها به رشد اقتصادی و اشتغال پایدار و با کیفیت کمک می‌کنند و برای ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان، به عبارت دیگر، ۱۰ درصد از جمعیت شاغل جهان، شغل یا فرصت‌های کاری فراهم می‌کنند.

گفتنی است که بیش از سه میلیون شرکت تعاونی در کشورهای مختلف در سطح جهان در حال فعالیت و نقش‌آفرینی در حوزه‌های تولید، ارائه خدمات و اثرگذاری در اقتصاد هستند.

کد خبر: 52602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =