درمان تامین‌اجتماعی؛ انتخاب اول بیمه‌شدگان

سرپرست بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی (امید ابهر) زنجان، دسترسی به درمان تامین‌اجتماعی را اولویت اول بیمه‌شدگان توصیف کرد و با اشاره به قرار داشتن نیمی از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی، استقبال از این خدمات را نه تنها برای رایگان بودن، بلکه به دلیل فعالیت پزشکان متبحر و نیز کیفیت مناسب خدمات دانست.

دکتر فریده خلیقی سیکارودی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارد، افزود: خدمات تامین‌اجتماعی به واسطه عواملی مانند رایگان بودن و نیز کیفیت مناسب خدمات، با اقبال توجه از سوی بیمه‌شدگان مواجه شده است.

وی اظهار کرد: تامین‌اجتماعی انتخاب اول بیمه‌شدگان در دریافت خدمات درمانی است؛ زیرا در بخش‌های خصوصی هزینه این خدمات بسیار گران بوده و در بخش‌های دولتی نیز با توجه به اینکه تامین‌اجتماعی خود دارای امکانات و خدمات مناسبی است، مراجعه به مراکز دولتی را در اولویت دوم قرار می‌دهد. از سوی دیگر کیفیت مناسب خدمات تامین‌اجتماعی نیز در این انتخاب نقش مهمی دارد.  

سرپرست بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی در تشریح خدمات این مرکز گفت: این خدمات در سه بخش سرپایی، پاراکلینیک و بستری ارائه می‌شود. مراجعه به بخش‌های سرپایی می‌تواند به صورت حضوری یا دریافت نوبت تلفنی و الکترونیک انجام شود.

خلیقی با اشاره به خدمات این مرکز درمانی از منظر آماری، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۰ هزار مراجعه به بخش سرپایی انجام شده است که از این میزان، ۱۱۳ هزار بیمار نسخه دریافت کرده‌اند. همچنین در این سال حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات بستری و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از خدمات جراحی بیمارستان بهره‌مند شده‌اند. ۸۰۰ مورد نیز تست ورزش ارائه شده و خدمات رادیولوژی نیز برای ۱۲ هزار نفر انجام شده است. ۳۰ هزار نفر نیز از خدمات آزمایشگاه مرکز بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در حوزه پاراکلینیک نیز خدماتی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و سایر خدمات از جمله تزریقات، پانسمان و نوار قلب ارائه می‌شود. بخش بستری نیز با دارا بودن ۷۷ تخت شامل بخش‌های جراحی زنان، جراحی مردان، داخلی زنان و مردان، بخش اطفال، ICU و بلوک زایمان است. در اتاق‌ها عمل این مرکز نیز امکانات خوبی برای عمل‌های جراحی فراهم است و جراحی‌های عمومی، چشم و بعضا جراحی‌های ارتوپدی و ENT (گوش‌وحلق‌وبینی) انجام می‌شود. واحد اورژانس نیز دارای بخش‌های موقت بستری است که بیماران بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی علاوه بر این خدمات، جراحی‌های لاپاراسکوپی و آندوسکوپی را نیز از دیگر خدمات این مرکز برشمرد که به صورت غیرتهاجمی و بدون نیاز به عمل باز انجام می‌شود.

سطح‌بندی بیماران

خلیقی پذیرش بیماران را در بخش اورژانس براساس سطح‌بندی عنوان کرد و گفت: بیماران در بدو ورود به اورژانس در واحد تریاژ سطح‌بندی شده و چنانچه بیمار در وضعیت اورژانسی قرار داشته باشد خارج از نوبت رسیدگی می‌شود؛ سایر بیماران نیز براساس وخامت حال در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرند. پس از انجام اقدامات اولیه برای بیماران، در صورت نیاز از خدمات تخصصی مرکز بهره‌مند شده و برای دریافت برخی خدمات مانند درمان‌های مغزواعصاب و ارتوپدی به سایر مراکز ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ابهر دومین شهر بزرگ استان زنجان است، اظهار کرد: علاوه بر مردم ابهر، بسیاری از بیمه‌شدگان شهرهای اطراف مانند صایین‌قلعه، خرم‌دره و هیدج به اضافه روستاهای اطراف این شهرها از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: بی‌شک این خدمت‌رسانی می‌تواند در تامین‌ آسایش و آرامش خاطر مردم در دسترسی به درمان موثر واقع شود؛ اما نباید تصور شود، افرادی که توان مالی کمی دارند، به این مرکز مراجعه می‌کنند؛ زیرا خدمات این مرکز با استقبال اقشار متوسط جامعه نیز روبرو می‌شود و دلیل آن نیز وجود پزشکان با تجربه و کیفیت مناسب خدمات تامین‌اجتماعی است.

خلیقی با اشاره به نحوه تامین خدمات مورد نیاز بیماران در این مرکز درمانی، تصریح کرد: به‌جز پزشکانی که در اختیار مجموعه قرار دارد، بیماران از خدمات مشاوره‌ای یا خدمات تشخیصی سایر مراکز نیز بهره‌مند می‌شوند؛ به این نحو که بیماران براساس خرید خدمت، با آمبولانس یا وسیله نقلیه مناسب به سایر مراکز برای دریافت خدمات مشاوره و خدمات تشخیصی مانند CT اسکن و MRI ارجاع داده می‌شوند و دریافت این خدمات برای بیمه‌شدگان به صورت کاملا رایگان است.

کد خبر: 52618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =