دولت دو برابر حق بیمه را به صندوق پرداخت می‌کند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: دولت ۲ برابر حق بیمه را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیت اله برقراری در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: سطح درآمدی بیمه شدگان یک میلیون تومان و سطح هشت آن به عنوان بالاترین سطح ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان تعیین شده است که پنج درصد آن معادل حدود ۱۳۳ هزار تومان می‌باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، بیش از هفت میلیون نفر واجد شرایط بیمه‌شدن هستند که تحت هیچ بیمه‌ای نیستند. برقراری با اشاره به اینکه بخشی از جامعه هدف صندوق در مرزسنی ۵۰ سال قرار دارند، گفت : با توجه به اینکه شرایط بیمه شدن در صندوق حداکثر ۵۰ سال می باشد و این صندوق فرصتی است که محرومان می توانند با پرداخت حق بیمه اندک از مزایای آن استفاده کنند. برقراری یکی از مزیت های این صندوق را انتقال سوابق عنوان کرد و گفت: سوابق بیمه ای افراد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قابل نقل و انتقال به سایر سازمان های بیمه ای می باشد. وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به بخش های متنوع و مسئولئیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۸۰ درصد مردم با این وزارتخانه سرو کار دارند و این وزارتخانه می تواند نقش بسیار مؤثری در رضایتمندی مردم ایفا کند.

وی همچنین افزود: باید برای کارآمدی نگاه علمی به مسائل داشته باشیم، اولویت بندی کنیم و تکالیف خود را درست انجام دهیم. برقراری از دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا مزایای این صندوق را تبیین کنند. وی با اشاره به جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید در سال ۱۴۰۱ بیان داشت: امسال بنا داریم یک میلیون نفر از جامعه هدف را بیمه نموده و سهم استان گیلان نیز ۲۸ هزار نفر می باشد. برقراری آمار جامعه هدف صندوق در استان گیلان را ۴۱۸ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون این صندوق در استان گیلان ۹۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

کد خبر: 52632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =