نتایج اولین جشنواره فیلم کوتاه جبین استان مرکزی اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نتایج اولین جشنواره استانی فیلم کوتاه جبین در حوزه فرهنگ کار استان مرکزی اعلام شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی، جمشید امیدی» در جمع خبرنگاران در اراک افزود: در راستای این جشنواره ۹۸ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که تمام آثار در ۲ بخش اصلی  ۵۶ اثر و فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای (موبایلی) ۴۲ اثر توسط «سعید شاه حسینی»، «علیرضا گلستانی» و «محمدزنده نام» مورد بررسی و داوری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در بخش اصلی فیلم مستند «چوب بستنی» مقام اول،  فیلم کوتاه انیمیشن «حفره بعدی» عنوان دوم و فیلم کوتاه   «چلنگری» مقام سوم را کسب کرده است و همچنین چهار اثر فیلم مستند «کولاک»،

فیلم مستند «ایده طلایی (نان)»، فیلم کوتاه «۳۲۵۰» و فیلم کوتاه «به رنگ زندگی» حائز تقدیر شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای (موبایلی)

نیز هیات انتخاب و داوری پس از بررسی ۴۲ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره بدلیل ضعف در تکنیک ساخت وعدم رعایت اصول اولیه فیلمسازی هیچ اثری را به عنوان اثر برتر انتخاب نکرد اما با تقدیر از پنج اثر «گذران»، «سیم»، «بانو»، «کارگر و صدای تولید» و «صبح جبین» موافقت کردند.

امیدی یادآور شد: این جشنوراه برای اولین بار از دهه مبارک فجر سال گذشته در حوزه فرهنگ کار آغاز شد و مهمترین محورهای آن، فرهنگ کار با موضوعات مسئولیت پذیری، تعهد به سازمان و انگیزه کاری، داشتن مهارت کاری، احساس مفید بودن، نگرش مثبت در کار، رعایت ایمنی در کار، خلاقیت و نوآوری، تلاش در کار، ارزش کار، ورزش و کار و کرونا و کار، زنان و اشتغال با موضوعات زنان و محیط کار، عفاف و حجاب، مادران شاغل و زنان سرپرست خانواده بود.

وی عنوان کرد: این جشنواره در ۲  بخش حرفه‌ای و غیرحرفه ای (آماتور) برگزار شد که بخش حرفه ای شامل فیلم‌های یک تا ۱۵ دقیقه ای کوتاه با موضوعات و محورهای جشنواره در قالب فیلم های داستانی، مستند و انیمیشن بود و بخش غیرحرفه ای (آماتور) شامل فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای برای افرادی که با دوربین‌های خانگی و یا موبایل موضوعات جشنواره را به تصویر کشیدند.
وی به حامیان فیلم کوتاه جبین اشاره کرد و گفت: این دوره از جشنواره با حمایت شرکت گداختار، شرکت ایرالکو، شرکت لجور، اتاق تعاون، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و شرکت تعاونی پیام پارسیان برگزارشد.
 

کد خبر: 52641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =